۱۵ درصد از جمعیت دانش‌آموزی گیلان در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند

رشت (پانا) -آقاجانی از فعالیت ۹۰۰ واحد آموزشی غیردولتی در گیلان خبر داد و گفت: ۱۵ درصد جمعیت دانش‌آموزی استان جذب این مدارس شده‌اند.

کد مطلب: ۸۹۳۶۲۸
لینک کوتاه کپی شد
۱۵ درصد از جمعیت دانش‌آموزی گیلان در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند

حمید آقاجانی با اشاره به تشکیل مدارس غیردولتی درسال 70 گفت: در حال حاضر بیش از 54 هزار و 137 نفر از دانش‌آموزان استان در این مدارس تحصیل می‌کنند.

وی با اشاره به وجود 900 مدرسه غیردولتی در سراسر استان تصریح کرد: 15 درصد جمعیت دانش‌آموزی گیلان جذب این مدارس شده‌اند و تا پایان برنامه ششم توسعه باید این رقم به 18 درصد افزایش یابد.

رئیس اداره مدارس غیر دولتی آموزش و پرورش استان گیلان تعداد پرسنل مدارس غیردولتی استان را 10 هزار نفر اعلام کرد و گفت: 23 هزار و 177 نفر از کودکان گیلانی در مقطع پیش‌دبستانی و 28 هزار و 445 نفر در مقطع ابتدایی این مدارس مشغول تحصیل هستند.

آقاجانی با بیان اینکه نحوه ثبت نام و دریافت شهریه در مراکز غیر دولتی با نظارت آموزش و پرورش و بر اساس اجرای ماده 15 و 16 قانون تأسیس و اداره مدارس غیر دولتی صورت می‌گیرد، اعلام کرد: شهریه مدارس غیردولتی بر اساس میزان ساعات آموزشی، برنامه‌های متنوع درسی، فعالیت‌های جانبی و کلاس‌های تقویتی و مهارتی تعیین می‌شود. وی فعالیت مدارس غیردولتی را کمک به اقتصاد آموزش و پرورش دانست و تاکید کرد: موسسان مدارس غیردولتی اقدام به ساخت فضاهای آموزشی، تجهیزات کمک آموزشی و جذب دانش‌آموزان کرده که مجموعه این اقدامات منجر به افزایش سرانه مدارس دولتی شده است.

رئیس اداره مدارس غیر دولتی آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به مدارس هیئت امنایی استان گفت: ۳۴مدرسه با ظرفیت ۳۵۱ کلاس درس در استان به‌صورت هیئت امنایی اداره می‌شود و ۱۱ هزار و ۵۰ نفر از دانش‌آموزان گیلانی در این مدارس تحصیل می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار