از فدراسیون بدون رئیس و معمای بازنشسته‌ها تا تیم ملی بدون اردو؛ آشفته‌بازار هندبال ایران

دبیر فدراسیون هندبال: با این وضعیت نمی‌توانیم برای تیم ملی اردو بگذاریم

(پانا) – وضعیت هندبال ایران آشفته‌تر از چیزی است که قابل تصور باشد، فدراسیون رئیس ندارد، تیم ملی نمی‌تواند اردو داشته باشد و هنوز تکلیف هیات‌های استانی روشن نشده است.

کد مطلب: ۸۹۳۶۲۶
لینک کوتاه کپی شد
از فدراسیون بدون رئیس و معمای بازنشسته‌ها تا تیم ملی بدون اردو؛ آشفته‌بازار هندبال ایران

از بین رشته‌های توپی در ایران هندبال بیشترین لژیونر را در سطح اروپا دارد اما در مقابل، بیشترین عدم ثبات مدیریتی هم داشته است. یک سال و نیم پیش ریاست فدراسیون هندبال به علیرضا رحیمی رسید، مردی که سال‌ها ریاست هندبال ایران را بر عهده داشت دوباره روی کارآمد و هندبالی‌ها را با حضورش خوشحال کرد و آنها امیدوار شدند که دوران تغییر و تحولات به سر آمده و بالاخره هندبال روی آرامش را می‌بیند. البته دوران این آرامش خیلی کوتاه بود چرا که در دوران ریاست رحیمی در فدراسیون هندبال، این رشته باز هم دچار تلاطم شد.

استعفای رحیمی، بدهی سرسام‌آور، نداشتن برنامه برای ملی پوشان و نداشتن سرمربی باز هم وضع را برای هندبال ایران سخت کرد. اگرچه با مخالفت وزارت ورزش با استعفای رحیمی، کم‌کم اوضاع سر و سامان گرفت و بخش قابل توجهی از بدهی‌های فدراسیون پرداخت شد اما همچنان از نظر نتیجه‌گیری وضع آن طور که همه انتظار داشتند پیش نرفت.

شرایط هندبال در دوران ریاست رحیمی به یک ثبات نسبی رسیده بود اما همچنان تا رسیدن به ایده‌آل فاصله داشت تا اینکه در آبان ماه با اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان، رحیمی مشمول این قانون شد و از فدراسیون هندبال کنار رفت. سرپرستی فدراسیون به رمضانعلی دولو رسید تا زمان برگزاری انتخابات، فدراسیون را سر و سامان بدهد.

در حال حاضر وضع هندبال هنوز به ثبات نرسیده است، تیم ملی وجود ندارد تا بازیکنان در کنار یکدیگر تمرینی داشته باشند و حتی بازیکنان هم در ایران نیستند و سرمربی هم برای تیم ملی انتخاب نشده است. این وضعیت در شرایطی برای هندبال ایران رقم می خورد که رقابت‌های انتخابی المپیک و قهرمانی آسیا کمتر از هفت ماه دیگر پیش روی هندبال ایران است اما هنوز وضع هندبال به ثبات نرسیده است.

در کنار همه این بی‌ثباتی‌ها، وضع فدراسیون هم چندان مشخص نیست، ثبت‌نام از نامزدهای فدراسیون هندبال انجام شده است اما هنوز تائید نهایی نشده است و فدراسیون‌نشینان هم منتظر اعلام نظر از سوی وزارت ورزش و جوانان هستند تا تاریخ نهایی برگزاری انتخابات را به آنها اعلام کنند و حتی روز گذشته که تاریخ برگزاری انتخابات هشت فدراسیون از سوی وزارت ورزش اعلام شد، هندبال در آن جایی نداشت.

در کنار همه این اتفاقات وضعیت هیات‌های استانی هم مشخص نیست، چندی پیش محمدرضا داورزنی در مورد اجرای قانون منع به کار گیری بازنشستگان در مورد هیات های استانی اعلام کرد که روسای هیات‌ها شامل این قانون نمی‌شوند اما با استعلام از مجلس شورای اسلامی همچنان این موضوع یکی از مبهم‌ترین موضوعات در فدراسیون‌های ورزشی است چرا که هنوز برای وزارت ورزش به صورت شفاف مشخص نشده است حضور رؤسای بازنشسته در هیات های استانی منع قانونی دارد یا خیر. در فدراسیون هندبال هم وضع چند رئیس هیات نامشخص است و تا برگزاری انتخابات هیات‌ها و تعیین تکلیف شدن روسای آنها به طور حتم مجمع انتخاباتی هم برگزار نخواهد شد چرا که سرپرستان هیات‌ها حق رای در مجمع انتخاباتی را ندارند و به همین دلیل باید ابتدا وضعیت هیات‌های که روسای بازنشسته دارند تعیین تکلیف شوند.

محمدرضا رجبی، دبیر فدراسیون هندبال، در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره وضع انتخابات و روسای هیات ها گفت: منتظر نظر نهایی وزارت ورزش در مورد زمان برگزاری انتخابات فدراسیون هندبال هستیم. البته وضعیت برخی روسای هیات ها هم هنوز مشخص نیست، قرار است تا پایان این ماه انتخابات دو هیات را برگزار کنیم. باید انتخابات هشت هیات را برگزار کنیم و چند هیات هم منتظر وضعیت بازنشستگی آنها هستیم.

دبیر فدراسیون هندبال همچنین در مورد تعطیلی اردوهای ملی گفت: متاسفانه ملی‌پوشان را در اختیار نداریم. من دوست دارم فردا اردو بگذارم اما آیا ورزشکاران را در اختیار دارم؟ تعداد زیادی از ورزشکاران ما خارج از ایران هستند. ما در این دوره چون ورزشکاران درگیر لیگ هستند هم نمی‌توانیم اردو بگذاریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار