عبدالرضا فولادوند: زنگ و فعالیت هنر در مدارس باید احیاء شود

تهران (پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: هم درس هنر و هم دیگر فعالیت های مرتبط با هنر می توانند در زندگی مدرن و پیچیده امروز و با توجه به معضلات و مشکلات فردی و اجتماعی نقش سازنده ای ایفا کرده و باعث ایجاد فضایی شاد، جذاب و پویا در کلاس های درس و مدارس باشد.

کد مطلب: ۸۹۳۶۱۸
لینک کوتاه کپی شد
عبدالرضا فولادوند: زنگ و فعالیت هنر در مدارس باید احیاء شود

نخستین جلسه کارگروه تخصصی احیای زنگ و فعالیت های هنر در مدارس با حضور اعضای شورای معاونان و تعدادی از کارشناسان تشکیل گردید.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در این نشست بر نقش هنر در پیشگیری از آسیب های فردی و اجتماعی دانش آموزان تاکید کرد و گفت: هنر بهترین و زیباترین زبان برای ایجاد آرامش روحی و روانی نزد دانش آموزان عزیز است و با توجه به مسائل کلانشهر تهران ضرورت دارد هنر در انواع و رشته های مختلف و در تمامی سطوح در همه مدارس ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم و همچنین دیگر مراکز تابعه آموزش و پرورش ترویج و توسعه یابد.

وی خاطر نشان کرد: هیچ مانعی اعم از کمبود نیروی انسانی، کمبود وقت یا بودجه نباید مانع تقویت فعالیت های هنری در رشته های مختلف فردی و گروهی شود و آموزش و پرورش شهر تهران برنامه خوبی را برای توانمندسازی و ساماندهی نیروی انسانی طراحی و به مناطق و مدارس ابلاغ خواهد نمود.

عبدالرضا فولادوند افزود: هم درس هنر و هم دیگر فعالیت های مرتبط با هنر می توانند در زندگی مدرن و پیچیده امروز و با توجه به معضلات و مشکلات فردی و اجتماعی نقش سازنده ای ایفا کرده و باعث ایجاد فضایی شاد، جذاب و پویا در کلاس های درس و مدارس باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد: جای خرسندی است که در سند تحول بنیادین هم یکی از ساحت ها به امر زیبایی شناختی هنر اختصاص دارد. بسیار مهم است که در کنار دانش و بینش عمومی و تخصصی دانش آموزان با یک مهارت هنری آشنا شوند و مدیران مدارس می بایست نقش مهمی در این زمینه ایفا نمایند.

فولادوند اظهار داشت: نقطه مهم ترویج هنر و احیای زنگ هنر، مدیر مدرسه است. بنده از همه مدیران مدارس تقاضا دارم با جدیت فراوان در این خصوص ورود کرده و باعث شوند فضای جذاب تر و شادابی در مدارس برای دانش آموزان فراهم شود.

براساس این گزارش مقرر گردید کمیته احیاء زنگ و فعالیت هنر مدارس شهر تهران به صورت منظم کارگروه های تخصصی را تشکیل داده و زمینه تقویت و ترویج هنر را در بازه زمانی مشخص کوتاه، میان و بلندمدت براساس راهکارهای عملیاتی فراهم و اجرا نماید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار