کارکرد اصلی تعلیم و تربیت تحقق و صیانت از هویت دانش آموزان است

خرم آباد (پانا) - معاون آموزش ابتدایی استان در جشنواره تقویت هویت ملی کودکان ایران اسلامی بیان کرد: کارکرد اصلی تعلیم و تربیت تحقق و صیانت از هویت دانش آموزان است.

کد مطلب: ۸۹۳۶۱۷
لینک کوتاه کپی شد
کارکرد اصلی تعلیم و تربیت تحقق و صیانت از هویت دانش آموزان است

سید عیسی سهرابی در جشنواره تقویت ملی کودکان ایرانی اسلامی که در کانون امام علی (ع) شهرستان دورود برگزار گردید با بیان اینکه سند تحول بنیادین نقشه راه و تعیین کننده مسیر نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی کشور تا افق 1404 است اظهار کرد : تعلیم و تربیت در سند تحول فرآیندی تعالی جویانه و تعاملی است که زمینه های تکوین و تعالی هویت دانش آموزان را در مسیر دستیابی به مراتبی از حیات طیبه فراهم می کنند .

وی با تبریک ایام دهه مبارک فجر و تقدیر از برگزار کنندگان جشنواره ادامه داد : ماموریت اصلی مدرسه به عنوان کانون اصلی دستگاه تعلیم و تربیت رسمی ، تحقق هویت دانش آموزان با تاکید بر هویت مشترک انسانی ،اسلامی و ایرانی است .

معاون آموزش ابتدایی استان با اشاره به بحران هویت در برخی از جوامع تصریح کرد : یکی از کارکردهای تقویت هویت کودکان صیانت از وحدت ملی و انسجام اجتماعی است .

سهرابی در پایان ضمن بر شمردن ابعاد و لایه های مختلف هویت در سند تحول بنیادین و برنامه درسی ملی گفت : علاوه بر گفتمان سازی در زمینه تقویت هویت ملی کودکان در دوره پیش دبستانی باید با برنامه ریزی مناسب و ارائه برنامه های عملیاتی مدون از ارزشهای اصیل و ماندگار ایران اسلامی حفاظت کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار