جزئیات انتخاب اعضای هیأت علمی نمونه استانی و کشوری دانشگاه فرهنگیان

تهران (پانا) ـ رئیس دانشگاه فرهنگیان دستورالعمل و نحوه انتخاب اعضای هیأت علمی نمونه استانی و کشوری را به واحدهای این دانشگاه در سراسر کشور ابلاغ کرد.

کد مطلب: ۸۹۳۵۴۲
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات انتخاب اعضای هیأت علمی نمونه استانی و کشوری دانشگاه فرهنگیان

طبق این دستورالعمل انتخاب و معرفی اعضای هیأت علمی دانشگاه در دو سطح استانی و کشوری انجام می‌شود.

اعضای هیأت علمی نمونه باید از میان اعضای هیأت علمی پیمانی، رسمی ـ آزمایشی و رسمی ـ قطعی شاغل و تمام‌وقت با حداقل 5 سال سابقه تدریس در مراکز تربیت معلم سابق و دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی که مجموع امتیازات او طبق جدول امتیازات عضو هیأت علمی نمونه احراز شود معرفی شوند.

اعضای هیأت علمی باید در مرتبه استادی حداقل 285 امتیاز، در مرتبه دانشیاری حداقل 250 امتیاز، در مرتبه استادیاری حداقل 225 امتیاز و در مرتبه مربی حداقل 200 امتیاز کسب کنند و عضو هیأت علمی که بالاترین امتیاز لازم را کسب کند به عنوان برگزیده کشوری انتخاب و به وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم معرفی می‌شود.

طبق دستورالعمل ابلاغی امتیاز فعالیت‌های پژوهشی و فن‌آوری اعضای هیأت علمی متقاضی با توجه به سطح دانشگاه فرهنگیان (سطح 4) ضریب 3/1 محاسبه می‌شود.

برای انتخاب عضو هیأت علمی نمونه کسب حداقل 90 درصد امتیاز ضروری است. مدارک و مستندات برای رسیدگی و امتیازدهی حداکثر تا 5 سال قبل معتبر است.

همچنین هیأت علمی نمونه منتخب کشوری تا 3 سال حق شرکت به عنوان نمونه کشوری را ندارد ولی شرکت او در استان بلامانع است.

هر استان می‌تواند به ازای هر 50 عضو هیأت علمی پردیس‌های تحت پوشش 1 نفر و حداکثر 4 نفر عضو هیأت علمی نمونه را به دانشگاه معرفی کند و استانی که تعداد اعضای هیأت علمی آن از این حدنصاب کمتر باشد می‌تواند حداکثر 1 نفر را معرفی کند.

استان‌ها باید با تکمیل و ارسال فرم‌های مخصوص به همراه مدارک و مستندات مورد نیاز، افراد پیشنهادی خود را تا روز سه‌شنبه 7 اسفند 1397 به کمیسیون انتخاب اعضای هیأت علمی نمونه مستقر در معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان معرفی کنند. استان‌هایی هم که اعضای هیأت علمی آن‌ها حدنصاب امتیازات لازم را کسب نکرده‌اند باید مراتب را کتبی به دبیرخانه کمیسیون انتخاب اعضای هیأت علمی نمونه اعلام کنند.

متقاضیان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر با خانم شهابی به شماره 87751373 در معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان تماس بگیرند.

4 فرم لازم برای انتخاب عضو هیات علمی نمونه استانی و کشوری دانشگاه فرهنگیان را می‌توانید از لینک‌های زیر دریافت کنید.

فرم شماره 1 (صورتجلسه کمیته منتخب اعضای هیأت علمی نمونه استان)

فرم شماره 2 (جدول امتیازات عضو هیأت علمی پیشنهادی)

فرم شماره 3 (جدول ریز امتیازدهی فعالیت­‌های چهارگانه)

فرم شماره 4 (جدول ریز امتیازدهی فعالیت‌­های چهارگانه)

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار