مدیر امور شعب بانک توسعه تعاون استان سمنان خبرداد:

رسالت بانک توسعه تعاون، ایجاد اشتغال و افزایش سهم تعاون است

سمنان (پانا) - مدیر امور شعب بانک توسعه تعاون استان سمنان گفت: ایجاد اشتغال و افزایش سهم بخش تعاون در اقتصاد ملی، از رسالت های اصلی بانک توسعه تعاون است.

کد مطلب: ۸۹۳۵۳۵
لینک کوتاه کپی شد
رسالت بانک توسعه تعاون، ایجاد اشتغال و افزایش سهم تعاون است

علیرضا اکبری در نشست با خبرنگاران، ضمن اشاره به هدف از تاسیس این بانک در توسعه بخش تعاون، خاطرنشان کرد: رسالت این بانک، توسعه بخش تعاون، ایجاد اشتغال و افزایش سهم بخش تعاون در اقتصاد ملی می باشد و شعب ما در سراسر کشور تاکنون با ارائه تسهیلات به تعاونگران در جهت این اهداف، قدم های موثری برداشته است.

وی با اشاره به کسب رتبه اول در میزان تخصیص اعتبارات گفت: خروجی بیش از 130 درصد اعتبارات جذب شده، مشارکت در طرح های بزرگ استانی همچون کشتارگاه سیمرغ در دامغان، پروژه خوراک دام دامداران مجن، مجتمع بین راهی در میامی، آجر و سفال شاهرود و ... در ایام دهه فجر می باشد.

مدیر امور شعب بانک توسعه تعاون استان سمنان افزود: 40 میلیاردتومان اعتبار از جانب مدیریت بحران استان برای شعب استانی درنظر گرفته و توزیع شده است.

اکبری با اشاره به اعتبارات تخصیص یافته در زمان سفر ریاست جمهوری به استان، اظهار داشت: طی تفاهم نامه ای فی مابین استاندار سمنان و مدیرعامل بانک در سفر ریاست جمهوری، بیش از 100 طرح ایجادی توسعه ای تکمیلی و سرمایه در گردش بالغ بر 1700 میلیارد ریال اعتبار، منعقد شد و انشالله از بخش صندوق اعتبارات توسعه ملی تا پایان سال 98 ، با شرایط بسیار خوب و با دعوت از سرمایه گذاران، بتوانیم طرح ها را به سرانجام برسانیم.

از 7 طرح جدید بانک توسعه تعاون همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی رونمایی می شود

وی ضمن اشاره به رونمایی از 7 طرح جدید بانک توسعه تعاون همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، عنوان کرد: طرح هم راه (پرداخت تسهیلات در قبال 80% سپرده مدت دار و بدون ضامن)، طرح هم راه فرهیختگان (پرداخت تسهیلات تا سقف یک میلیارد ریال با بازپرداخت 48 ماهه ویژه اساتید دانشگاهی و فرهنگیان)، طرح هم راه سلامت (پرداخت تسهیلات تا سقف 6 میلیارد ریال با بازپرداخت 48 ماهه به پزشکان متخصص، عمومی، دندانپزشکان، دکتر علوم آزمایشگاهی، رادیولوژیست، سونوگرافیست، فیزیوتراپیست، اپتومتریست، داروخانه ها و تاسقف 20 میلیارد ریال ویژه کلینیک ها و مراکز تصویر برداری جهت خرید ابزار، تجهیزات، تعمیر و بهسازی محل کار)، بخشی از این طرح هاست.

مدیر امور شعب بانک توسعه تعاون استان سمنان، ادامه داد: طرح بن کارت تعاون (با امکان چاپ با طرح و لوگوی مشترک فی مابین بانک و موسسات و قابلیت محدود سازی جهت خرید از مراکز خاص)، طرح حامی درمان (پرداخت تسهیلات به متقاضیان خدمات درمانی جهت پرداخت هزینه ها در راستای حفظ و افزایش تعداد مراجعین پزشکان گرامی و نیکوکار)، طرح هم کار (پرداخت تسهیلات حداکثر به میزان 5 میلیارد ریال در مرکز استان و 3 میلیارد ریال سایر شهرها با بازپرداخت 48 ماهه جهت خرید دفتر محل کار و بدون ضامن ) و همچنین طرح بخشودگی جرائم (بخشش 6% وجه التزام در صورت تسویه بدهی تا تاریخ 20/12/1397)، از دیگر 7 طرح جدید بانک توسعه تعاون می باشد.

اکبری، با بیان اینکه بانک توسعه تعاون آمادگی حمایت از کلیه طرح های دارای توجیه فنی، مالی و اقتصادی بخش تعاون را دارد، گفت: تسهیلات پرداختی از زمان تاسیس بانک توسعه تعاون (سال 1388) تاکنون تعداد 15454 فقره به مبلغ 4419 میلیارد ریال بوده که از این میزان 1405 فقره به مبلغ 1597 میلیارد ریال در سال 1397 پرداخت گردیده است.

وی افزود: همچنین 57% از تسهیلات پرداختی به اشخاص حقوقی و 43% به اشخاص حقیقی بوده است و از مجموع تسهیلات پرداختی 82% آن به شرکت ها و اتحادیه های تعاونی صورت پذیرفته است. تسهیلات اعطایی بخش کشاورزی و بخش صنعت و معدن به عنوان بخش های تولیدی 64% و سایر بخش های اقتصادی نیز 36% از کل تسهیلات پرداختی را شامل می شوند.

مدیر امور شعب بانک توسعه تعاون استان سمنان، ادامه داد: ضمنا 405 فقره وام ازدواج و 130 فقره وام قرض الحسنه به دانشجویان دکترا به ترتیب 36%و 24% و وام قرض الحسنه به ایثارگران، کمیته امداد، بهزیستی و سایر نیز جمعا 40% تسهیلات پرداختی قرض الحسنه را شامل می گردند.

اکبری خاطرنشان کرد: بانک توسعه تعاون در اجرای رسالت خویش مبنی بر ایجاد اشتغال و کمک به بخش های تولیدی، مبلغ 276 میلیارد ریال را درقالب طرح اشتغال پایدار روستایی پرداخت نموده است؛ به طوری که 135% از سهمیه ابلاغی را محقق نموده است.

وی در پایان اظهارداشت: پرداخت تسهیلات به کلیه شرکت های تعاونی مخصوصا تعاونی های تولیدی و مصرف با نرخ 12%الی 16% در قالب طرح چشمه تعاون نیز صورت می گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار