رئیس شورای شهر تهران خبر داد

بهره‌برداری کمتر از ۱۰ کیلومتر از خط ۶ متروی تهران تا پایان سال

تهران (پانا) - رئیس شورای شهر تهران از افتتاح کمتر از ۱۰ کیلومتر از خط ۶ متروی تهران تا پایان سال جاری خبر داد.

کد مطلب: ۸۹۳۵۲۲
لینک کوتاه کپی شد
بهره‌برداری کمتر از ۱۰ کیلومتر از خط ۶ متروی تهران تا پایان سال

محسن هاشمی در پایان جلسه علنی امروز شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: طرح ساماندهی مشاغل سیار و بی‌کانون در شهر تهران که بیشترین زمان جلسه را به خود اختصاص داد در نهایت با تغییرات پیشنهادی اعضای شورای شهر به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه شهر تهران مملو از دستفروشی است و برای ساماندهی دستفروشان، وزارت کشور به سازمان شهرداری، دهیاری‌ها اعلام کرده است که آیین‌نامه مربوط به ساماندهی دستفروشان در سطح شهر را تهیه کند، تصریح کرد: در کنار شورای شهر تهران و وزارت کشور خیلی از ارگان‌های دیگر نیز برای ساماندهی دستفروشان و مشاغل سیار اقداماتی را در دستور دارند. متأسفانه با تشدید مشکلات اقتصادی دستفروشی افزایش یافته است و امروز شاهد آن هستیم که تمامی کالاهای مورد نیاز از سوی دستفروشان فروخته می شود.

رئیس شورای شهر تهران اعلام کرد: شورای عالی استان نیز به دنبال ساماندهی دستفروشان است و به زودی لایحه‌ای به این منظور تهیه و به مجلس ارائه خواهد کرد که این مسئله به صورت قانونی به سرانجام برسد. البته بر حسب قوانین موجود ساماندهی مغایر با قانون است اما امروز مشاغل سیار و بی کانون یکی از مشکلات شهرها شده است.

وی درباره خطوط متروی ۶ و ۷ و زمان بهره‌برداری از آن نیز خاطرنشان کرد: کمتر از ۱۰ کیلومتر از خط ۶ متروی تهران تا پایان امسال مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت و بخش‌های دیگر از خط ۷ متروی تهران نیز امیدوار هستیم تا پایان سال افتتاح شود.

هاشمی درباره فاینانس‌های مترو نیز یادآور شد: بسیاری از فاینانس‌های مربوط به حوزه حمل و نقل شهرداری تهران قدیمی شده است و حتی بخشی از آنها از زمان مدیریت من در شرکت متروی تهران بدون استفاده باقی مانده است. این فاینانس‌ها در صورتی که تمدید شود قابل استفاده است. پیشبینی می‌شود مبلغ این فاینانس‌ها ۱.۵ میلیارد یورو باشد و براساس اطلاعات موجود بخش‌هایی از این فاینانس‌ها برای بهره‌برداری، تمدید شده است.

وی ادامه داد: استفاده از فاینانس در اوضاع فعلی که منابع مالی کمی در اختیار شهرداری‌ها است، روش مناسبی است و می‌توانیم با بهره‌برداری از فاینانس‌ها، خطوط باقی مانده متروی تهران را تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم. مسئله مهم دیگر درباره فاینانس این است که ۵۱ درصد از منابع فاینانس‌ها باید در داخل کشور تهیه شود که این می‌تواند در اوضاع اقتصادی نقطه قوتی باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار