در جاشیه بازدید از نمایشگاه مدرسه انقلاب؛

علی عسگری: با همکاری مجلس برای شکل‌گیری درآمد پایدار آموزش و پرورش تلاش می‌کنیم

تهران (پانا) - حجت‌الاسلام علی عسگری، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش، سردار محمدرضا یزدی، فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ و حسین تاریخی، دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان صبح امروز از نمایشگاه مدرسه انقلاب در مدرسه دخترانه اسلامی علوی بازدید کردند.

کد مطلب: ۸۹۳۵۱۶
لینک کوتاه کپی شد
علی عسگری: با همکاری مجلس برای شکل‌گیری درآمد پایدار آموزش و پرورش تلاش می‌کنیم

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش در این بازدید در غرفه‌های مختلف نمایشگاه مدرسه انقلاب حضور یافت و با دانش‌آموزان درباره مسائل چهل سال گذشته انقلاب اسلامی بحث و گفت‌و‌گو کرد. او خطاب به دانش‌آموزان و مدیر و معاونان این مدرسه گفت: «در مکتب فکری امام(ره) هیچ بن‌بستی وجود ندارد و همه ما و آیندگان و . . . از منتظران هستیم و در تقابل با جریان غیردینی سعی می‌کنیم زمینه را برای ماندن در صف منتظران امام زمان (عج) فراهم کنیم.»

آموزش و پرورش کارخانه انسان‌سازی نظام است

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش در حاشیه این بازدید در گفت‌وگو با خبرنگار پانا با تمجید و تشکر از دانش‌آموزان مدرسه اسلامی علوی برای برپایی نمایشگاه مدرسه انقلاب گفت: «آموزش و پرورش کارخانه انسان‌سازی نظام و کشور است و کادرهای اصلی نظام و انقلاب در مدارس شکل می‌گیرد. ما هرچه داریم از معلمان خود داریم. معلم بنده روحیه ستیزه‌جویی و مقابله با ظلم را در وجودمان زنده کرد و من برای اولین‌بار از معلم خودم قیام 15 خرداد و شهادت شهدای مدرسه فیضیه را یاد گرفتم و می‌توان گفت از نظر فکری و آرمانی معلم، محور است و ما وظیفه داریم نشاط و انبساط‌ خاطر معلمان را فراهم کنیم و نگذاریم که در چنبره زندگی و مشکلات رسالت مهم‌شان یعنی تعلیم و تربیت را فراموش کنند.»

او ادامه داد: «البته مطمئنم معلمان هیچ‌وقت رسالت خود را فراموش نمی‌کنند، چون از ابتدا می‌دانند که چه مسئولیت خطیری را قرار است بر عهده گیرند.»

تلاش وزارت آموزش‌وپرورش برای شکل‌گیری درآمد پایدار با همکاری مجلس

عسگری گفت: «من در بحث بودجه‌ریزی و بودجه برای آموزش و پرورش در مجلس شورای اسلامی تلاش مجدانه‌ای داشته‌ام و نمایندگان مجلس در کمیسیون تلفیق بودجه نهایت تلاش خود را کرده‌اند تا مصوبات خوبی برای آموزش و پرورش به دست آید که امیدواریم همه آن‌ها در صحن علنی نیز رأی بیاورند. غیر از آن تلاش خواهیم کرد یک درآمد پایدار به سبک اقتصادی رایج در آستان قدس رضوی که بحث زمین، کاربری زمین، اختراعات و دستاوردهای علمی و ... است، به دست بیاوریم.»

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش افزود: «همانند شرکت‌های دانش‌بنیان سعی می‌کنیم چهره‌های خلاق و محصولات‌مان را به تولید انبوه برسانیم. همچنین همان‌طور که زمین در آستان قدس حکم طلا را دارد برداشت ما هم این است که در آموزش و پرورش هم حکم طلا را دارد؛ اگر کاربری‌ زمین‌های در تملک آموزش و پرورش را بتوانیم تجاری‌سازی کنیم مطمئناً مسیر خوبی برای تولید ثروت است. در این‌باره ما در مجلس با کمیسیون عمران و دیگر کمیسیون‌ها مذاکراتی انجام داده‌ایم.»

سعی می‌کنیم دهه پنجم دهه بالندگی نظام و دهه رشد، تعالی و بالندگی آموزش و پرورش باشد

او افزود: «اجرای سند تحول بنیادین که مورد تأیید و تأکید مقام معظم رهبری است به عزم راسخ مسئولان نظام و یک نیروی فراقوه‌ای نیاز دارد. خوشبختانه مجلس شورای اسلامی درک خوب و واقع‌بینانه‌ای از آموزش و پرورش دارد و همه نمایندگان با سلایق مختلفی که دارند آموزش و پرورش را همراهی می‌کنند. ان‌شاءالله سعی می‌کنیم دهه پنجم دهه بالندگی نظام و دهه رشد، تعالی و بالندگی آموزش و پرورش باشد.»

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: «خدا را شکر بسترهای تحقق سند تحول بنیادین در حال فراهم شدن است و امیدوارم همه ما با یک نگاه آرمانی در این باره تلاش کنیم. کار ما در آموزش و پرورش نه فردی بلکه تیمی است یعنی وزیر، معاونان، رؤسای سازمان‌ها و همه کارکنان همکاری، همفکری و همپوشانی داریم تا یک مدیریت کارآمد در آموزش و پرورش هم در صف و هم در ستاد ایجاد شود و کسری‌ها و کمبودها را جبران کنیم و یک آموزش و پرورش مطلوب و ایده‌آل مدنظر مقام معظم رهبری داشته باشیم. با توجه به اینکه معلم‌محور هستیم بر روی تربیت نسل معلم آینده به ویژه رشد و ارتقای دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجائی تلاش مجدانه‌ای خواهیم داشت و نظر مجلس هم در ارتباط با دانشگاه فرهنگیان بسیار مثبت است و ان‌شاءالله افزایش جذب دانشجو خواهیم داشت و همچنان که مقام معظم رهبری با حضورشان در دانشگاه فرهنگیان رهنمودهایی را اعلام کرده‌اند و راهنمایی‌های ایشان فصل‌الخطاب ما شده است؛ ان‌شاءالله منویات ایشان را دنبال خواهیم کرد.»

نمایشگاه مدرسه انقلاب به همت دختران دوره دوم متوسطه مدرسه اسلامی از روز گذشته برپا شده است که شامل غرفه‌های هویت بانوی مسلمان (حجاب و ویژگی‌های حضرت فاطمه زهرا (س))، کارنامه سیاه پهلوی (روایت اشرافی‌گری و وابستگی خاندان پهلوی و ظلم آن‌ها به مردم)، ستاره‌های خاکی (درباره شکل‌گیری حوزه و دانشگاه و ارتباط آن‌ها باهم)، آفتاب ولایت (روشن‌گری مهم‌ترین اقدامات مقام معظم رهبری در انقلاب اسلامی)، چهل بهار پایداری (درباره موفقیت‌های حوزه‌های مختلف سوادآموزی، صنعت، کشاورزی، دانشگاه و . . . در چهل سال گذشته انقلاب اسلامی)، دیوار فریاد (درباره مقاومت‌های جمهوری اسلامی ایران در برابر مستکبران و نفوذ)، مجاهدان صایبری (برای حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی)، انصارالمهدی (شاخص‌های حکومت امام زمان (عج)) می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار