آغاز فعالیت دومین نمایشگاه بین‌المللی شیشه و ماشین‌آلات

نمایشگاه بین‌المللی شیشه و ماشین‌آلات در فضایی به وسعت سه هزار و 500 متر مربع با مشارکت 60 شرکت داخلی و خارجی از کشورهای چین و ترکیه آغاز بکار کرد و به مدت چهار روز ادامه خواهد داشت.

کد مطلب: ۸۹۳۴۷۹
لینک کوتاه کپی شد
آغاز فعالیت دومین نمایشگاه بین‌المللی شیشه و ماشین‌آلات

بهمن حسین‌زاده، مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران در مراسم افتتاح این نمایشگاه در جمع خبرنگاران گفت: ایران با توجه به وجود معادن غنی سیلیس و همچنین برخورداری از صنعتگران نوآور و خلاق، یکی از صادرکنندگان مطرح در این حوزه است.
حسین زاده افزود: سال گذشته ارزش انواع محصولات صادراتی این صنعت به 126 میلیون دلار رسید که به کشورهای گرجستان، ترکیه، عراق، افغانستان، هند و برخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا صادر شد.
وی خاطرنشان کرد: این شرکت با برگزاری نمایشگاه‌های داخلی در چارچوب حمایت از کالای ایرانی و با برگزاری نمایشگاه‌های خارجی در حمایت از توسعه صادرات گام بر می‌دارد.
وی تاکید کرد: تعداد شرکت کنندگان حاضر در این نمایشگاه نسبت به دوره نخست بیش از 16 درصد افزایش نشان می‌دهد.
تولید 2.5 میلیون تن شیشه در کشور
حسین زجاجی، دبیر انجمن صنعت شیشه ایران نیز گفت: سالانه بیش از 2 میلیون و 500 هزار تن شیشه در کشور تولید می‌شود که یک میلیون و 600 هزار تن آن را شیشه تخت، 450 هزار تن آن را بطری و بقیه بلور است.
وی اضافه کرد: امسال در مدت 10 ماهه 670 هزار تن انواع تولیدات مرتبط با صنعت شیشه به خارج از کشور صادر شده که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به رقم 700 هزار تن دستیابیم.
زجاجی افزود: مطابق برنامه‌ریزی‌ها تا سال 1400 حداقل ظرفیت تولید کشور در این عرصه به سه میلیون تن و میزان صادرات به حدود یک میلیون تن خواهد رسید.
وی خاطرنشان کرد: بیش از 40 درصد تولیدات شیشه تخت کشور صادر می‌شود و مهمترین دستاورد این صنعت شیشه خودرو، همچنین شیشه‌های با شفافیت بالا (سوپر کلیر) است.
این فعال صنفی گفت: 85 تا 90 درصد نیاز کشور به شیشه ساختمان در داخل تولید می‌شود، همچنین در تولید بطری، همه نیاز دارویی و صنایع غذایی در داخل تامین می‌شود.
وی تاکید کرد: مصرف‌کنندگان در بخش بلور و کریستال چنانچه بدنبال تنوع‌طلبی نباشند، نیازی به واردات وجود ندارد و از سوی دیگر 100 در صد این صنعت در اختیار بخش خصوصی قرار دارد.
زجاجی یادآور شد: این صنعت در بخش مواد اولیه، همچنین در بخش حفظ و نگهداری 100 در صد بومی شده است و در بخش مهندسی به خودکفایی 60 تا 70 درصدی دست یافته است.
دبیر انجمن صنایع شیشه ایران یادآور شد: هرچند این صنعت نیز در سال‌های گذشته مشمول تحریم‌ها شده است اما بخش صنعت شیشه خودرو که تحت فشارهای اقتصادی قرار داشت، آسیب دید.
به گفته وی، مشکلات داخلی در سال‌های گذشته بیش از تحریم‌های خارجی صنعتگران این عرصه را تحت تاثیر قرار داده است به طوری که باید گفت از دیپلماسی صادراتی خوبی برخوردار نیستیم و سازمان توسعه تجارت باید به اصلاح و روان‌سازی قوانین و مقررات داخلی بپردازد.
دومین نمایشگاه بین‌المللی شیشه تجهیزات و ماشین آلات وابسته به مدت چهار روز تا 26 بهمن پذیرای علاقه‌مندان و صنعتگران است.

پیش بینی دستیابی به صادرات 700 هزار تن شیشه تا پایان امسال از موضوع های دومین نمایشگاه بین المللی شیشه، تجهیزات و ماشین آلات وابسته بود، که امروز (سه شنبه) با مشارکت 60 شرکت داخلی و خارجی به شکل رسمی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز بکار کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار