رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران: ساماندهی مشاغل سیار تعریف شغل جدید نیست

تهران (پانا) - رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران گفت ساماندهی مشاغل لزوما تعریف شغل جدید نیست، شیوه عرضه و ارائه است و می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های مدنی و مردمی شورا با اصناف مذاکره و موضوع را حل کرد.

کد مطلب: ۸۹۳۴۶۵
لینک کوتاه کپی شد
رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران: ساماندهی مشاغل سیار تعریف شغل جدید نیست

الهام فخاری در جلسه صد و بیست و سوم شورای شهر تهران به عنوان موافق طرح ساماندهی مشاغل سیار و بی‌کانون در شهر تهران در پاسخ به کسانی که معتقد بودند کمیته ساماندهی سالهای گذشته جلسه نداشته است، گفت: کمیته ساماندهی که سال‌های قبل جلساتی برگزار نکرده بود در دوره پنجم شورا جلساتی را به همت فتاحیان و تحصیلی با کمیته اجتماعی برگزار و سعی کرده با لحاظ کردن حقوق‌ ذی‌نفعان مختلف به موضوع رسیدگی کند.

وی درباره ساماندهی مشاغل سیار گفت: مسلم است بعضی از مشاغل‌ در دوره‌های تاریخی و زمانی تعریفی نداشته است. مسایلی در دهه‌های سی و چهل معنادار بودند که الان معنا ندارند. برای نمونه در قانون شهرداری آن زمان از چگونگی نگهداری احشام صحبت کرده بود در صورتی که الان موضوعیت ندارد.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه باید شرایط جدید را پذیرفت و برای ساماندهی آن برنامه داشت، افزود: شغل‌هایی که 10 یا 20 سال قبل وجود نداشته امروز با توسعه فناوری ایجاد شده‌اند و با این نگاه قبول کنیم که شرایط جدیدی در شهر است.

وی ادامه داد: در این طرح ما با ساماندهی مشاغل سیار و بی‌کانون مواجه هستیم. این موضوع در مصوبات قبلی وجود نداشته است. جلساتی را کمیته اجتماعی با کمیته مشارکت مردمی برای ارائه مصوبه داشته. این که اصلاحیه‌ای در این مورد باشد یا پیشنهاد جدیدی مطرح شود. ما ظرفیت‌های جدیدی را که از قبل فعال نبوده یا کم تعداد بوده، باید مورد توجه قرار بدهیم. این که به موضوعی ورود نکنیم واقعیتی را که در شهر وجود دارد، انکار نمی‌کند. بخش‌های مختلف توسعه پیداکرده‌اند اما متولی مشخصی ندارد، ساماندهی نمی‌شود و در موسسات مختلفی کسی پاسخگوی مسایل آن نیست.

فخاری گفت: ساماندهی مشاغل لزوما تعریف شغل جدید نیست، شیوه عرضه و ارائه است. از نظر صنفی و شغلی، شغل جدید نیست. می‌شود با استفاده از ظرفیت‌های مدنی و مردمی شورا با اصناف مذاکره کرد و بین نهادی موضوع را حل و فصل کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار