ارسال ۱۰۹۵ اثر به جشنواره ملی آیات در آذربایجان غربی

ارومیه(پانا) - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی تاکید کرد: هدف از برگزاری نخستین جشنواره ملی آیات این بوده تا بدانیم چه میزان آیات قرآن، منبع الهام رسانه‌ها بوده و جهت داده و محور کار آنها در رسانه قرار می‌گیرد و در جهات مختلفی که امروز احساس نیاز می‌شود، قرآن، مبدا و آمال رسانه‌ها قرار می‌گیرد.

کد مطلب: ۸۹۳۴۴۸
لینک کوتاه کپی شد
ارسال ۱۰۹۵ اثر به جشنواره ملی آیات در آذربایجان غربی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر خدایاری، صبح امروز، ۲۳ بهمن ماه، در نشست خبری نخستین جشنواره ملی آیات، اظهار کرد: آنچه که روح این جشنواره را شکل می‌دهد و درصدد رسیدن به آن هستیم، پیوند رسانه و آیات است.


وی ادامه داد: هدف از برگزاری این جشنواره این بوده تا بدانیم چه میزان آیات قرآن، منبع الهام رسانه‌ها بوده و جهت داده و محور کار آنها در رسانه قرار می‌گیرد و در جهات مختلفی که امروز احساس نیاز می‌شود، قرآن، مبدا و آمال رسانه‌ها قرار می‌گیرد.


حجت‌الاسلام‌والمسلمین خدایاری خاطرنشان کرد: به ویژه در فاز موضوعاتی که کاربردی بوده و در ارتباط با سبک زندگی، محیط زیست و طبیعت، چالش‌های خانواده و فرهنگ ایثار و شهادت که امروز جامعه ایران اسلامی چهلمین سال خود را تجربه کرد و وارد دهه پنجم شده است، به چه میزان رسانه‌ها این موارد را بازتاب می‌دهند.


وی با اشاره به اینکه ۱۰۹۵ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است، تصریح کرد: استان آذربایجان غربی با تعداد ۴۷۰ اثر در رتبه نخست، استان گیلان با ۲۴۷ اثر رتبه دوم و استان خوزستان با ارسال ۱۱۴ اثر رتبه سوم بیشترین تعداد آثار ارسالی به نخستین جشنواره ملی آیات را به خود اختصاص داده‌اند.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: استان خراسان شمالی نیز با ارسال ۷۳ اثر، استان خراسان رضوی با ۶۰ اثر، سنندج ۳۳، سمنان ۳۰، اصفهان ۲۵ و قزوین با ارسال ۱۰ اثر در رتبه‌های بعدی قرار دارند.


وی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد آثار رسیده متعلق به آقایان و ۴۰ درصد برای بانوان است، یادآور شد: آثار ۱۶ نفر در این جشنواره برگزیده شده که از آذربایجان غربی ۱۰ اثر، استان سمنان و سنندج یک اثر و استان خراسان شمالی نیز با ۴ اثر در این جشنواره برگزیده شده‌اند.


حجت‌الاسلام‌والمسلمین خدایاری با اشاره به اینکه در بخش مصاحبه ۱۰۰ اثر ارسال شده بود، اظهار کرد: عکس خبری ۱۳۰ اثر، گزارش ۷۱، ۱۴۵ اثر در بخش مقاله، در بخش قصص قرآنی اثری دریافت نشد و در بخش تخصیص ستون ویژه نیز ۳۰ اثر ارسال شد و درمجموع از ۹ بخش فقط در ۸ بخش آثار ارسال شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار