ریابکوف: دیدار پوتین و روحانی همکاری اقتصادی تهران _ مسکو را تقویت می‌کند

تهران (پانا) - معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که مقامات مسکو انتظار دارند که دیدار دوجانبه ولادیمیر پوتین و حسن روحانی، روسای جمهوری روسیه و ایران در حاشیه نشست سران روسیه، ایران و ترکیه درباره سوریه که قرار است در تاریخ14فوریه (25بهمن ماه) در سوچی برگزار شود، باعث تقویت همکاری‌های اقتصادی دو کشور شود.

کد مطلب: ۸۹۳۴۲۲
لینک کوتاه کپی شد
ریابکوف: دیدار پوتین و روحانی همکاری اقتصادی تهران _ مسکو را تقویت می‌کند

به گزارش تسنیم از خبرگزاری نووستی، سرگئی ریابکوف روز گذشته (دوشنبه،22 بهمن) در مراسم گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سفارت جمهوری اسلامی در مسکو، در جمع خبرنگاران، گفت: «همانطور که می‌دانید در سوچی دیدار دوجانبه‌ای نیز بین روسای جمهوری روسیه و ایران انجام می‌شود و ما از آن انتظارات جدیدی در جهت تقویت مشارکت عملی، اقتصادی و دیگر عرصه‌ها را داریم.»

او همچنین تاکید کرد که روسیه و ایران باید تلاش کنند تا خود را از شر آسیب‌پذیری استفاده از دلار آمریکا در روابط تجاری، اقتصادی دوجانبه خلاص کنند و مبادلات بازرگانی خود را بر اساس ارزهای ملی انجام دهند.

ریابکوف گفت: «ما هنوز از این هدف بسیار دور هستیم و لازم است به حرکت خود به این سمت ادامه دهیم.»

معاون وزیر خارجه روسیه یادآور شد که این مسئله به طرح‌های مشترک در زمینه مجهز کردن نیروگاه‌های انرژی و توسعه خطوط راه آهن مربوط می‌شود. وی افزود: «من فکر می‌کنم که در تمامی این جهت‌گیر‌ی‌ها ما باید هر چه سریعتر بطور کامل خود را از شر آسیب‌های استفاده از دلار بعنوان مکانیزم حسا‌ب‌های مالی رها کنیم.»

برنامه موشکی ایران هیچیک از ضوابط بین‌المللی را نقض نکرده است

معاون وزیر خارجه روسیه همچنین تاکید کرد، اتحادیه اروپا با درخواست از جمهوری اسلامی برای دست کشیدن از برنامه موشکی خود، که در جهت رضایتمندی آمریکا صورت می‌گیرد، سعی دارد ایران را تضعیف کند و ابراز امیدواری کرد که برغم این تلاش‌های خصمانه، تهران می‌تواند در آینده نیز توان دفاعی خود را افزایش دهد.

ریابکوف گفت: « کشورهای اروپایی قطعا درک می‌کنند که برنامه موشکی ایران تهدید آمیز نبوده و تنها بخشی از مجموعه اقدامات تهران برای تقویت امنیت ملی است. توسعه برنامه موشکی ایران، حق مسلم این کشور برای دفاع از خویش است و درخواست کشورهای غربی از ایران درباره نابود کردن برنامه موشکی، تنها تلاشی برای تضعیف ایران و اعمال فشار تازه‌ای بر تهران است. من اطمینان دارم که برغم این تلاش‌های خصمانه، ایران به خط مشی خود در جهت تقویت منافع ملی خود ادامه خواهد داد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار