بامداد گذشته اتفاق افتاد

جدال توئیتری تهران و واشنگتن؛ پاسخ صریح ظریف به عصبانیت‌های ترامپ

تهران (پانا) - شبکه اجتماعی توئیتر شاهد جدال لفظی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا بود.

کد مطلب: ۸۹۳۳۷۱
لینک کوتاه کپی شد
جدال توئیتری تهران و واشنگتن؛ پاسخ صریح ظریف به عصبانیت‌های ترامپ

شاید غلط نباشد اگر بگوییم همه چیز از توئیت محمدجواد ظریف شروع شد. او در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر مطابق معمول در توئیتی به زبان انگلیسی شکوه و عظمت راهپیمایی گرامی‌داشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به رخ جهانیان کشید.

او نوشت: «من در مقابل مردم مقاوم ایران سر تعظیم فرود می‌آورم که به رغم سختی‌ها و مشکلات، امروز به صورت میلیونی به خیابان‌ها آمدند تا چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را گرامی بدارند.

سالگردی که برخی در آمریکا آرزو می‌کردند هرگز فرا نرسد.

آمریکا باید توجه داشته باشد که ایرانیان راستین هرگز تسلیم دیکته‌ها نمی‌شوند.»

به نظر می‌رسد اشاره وزیر امور خارجه کشورمان به اظهارات حدود یک سال پیش جان بولتون، مشاور امنیت ملی دولت ایالات متحده آمریکا باشد که در جمع منافقین گفته بود که نباید اجازه داد ایران چهل سالگی انقلاب را جشن بگیرد.

چندی بعد از توئیت ظریف، نوبت به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا رسید تا به راهپیمایی 22 بهمن ماه و ورود انقلاب اسلامی به چهل و یکمین سال خود واکنش نشان دهد.

توئیت ترامپ در ابتدا به زبان انگلیسی بود ولی بعد از گذشت حدود 10 دقیقه او نخستین توئیت خود به زبان فارسی را در صفحه رسمی‌اش در توئیتر منتشر کرد.

ترامپ با تکرار ادعاهای گذشته خود علیه ایران و با استفاده از تصویری که مربوط به اعتراضات دی ماه 96 است، نوشت: «۴۰ سال فساد. ۴۰ سال سرکوب. ۴۰ سال ترور.

رژیم ایران فقط موجب چهل سال شکست شده است.

مردم ایران که مدتهاست در رنجند شایسته آینده روشن‌تری هستند.»

این توئیت پر از خشم رئیس‌جمهوری آمریکا به سرعت با واکنش تعداد قابل توجهی از کاربران فارسی زبان شبکه اجتماعی توئیتر مواجه شد.

عمده کاربران به ترامپ یادآوری کردند که ایران با استفاده از قدرت دیپلماسی خود کاری کرده که او بالاخره مجبور به بیان اظهاراتش به فارسی شده است.

حدود 2 ساعت بعد از توئیت رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در صفحه شخصی خود با تگ کردن ترامپ به اظهارات او علیه جمهوری اسلامی پاسخ داد.

ظریف نوشت: «چهل سال شکست در پذیرش اینکه ایرانی‌ها هرگز مطیع نخواهند شد.

چهل سال شکست در تطبیق دادن سیاست آمریکا با واقعیت.

چهل سال شکست در بی‌ثبات کردن ایران از طریق خونریزی و پول خرج کردن.

پس از چهل سال انتخاب‌های اشتباه، وقت آن رسیده است که دونالد ترامپ در سیاست شکست خورده آمریکا بازنگری کند.»

پاسخ صریح وزیر امور خارجه کشورمان به اظهارات ضد ایرانی ترامپ با استفاده از سبک رئیس‌جمهوری آمریکا، با استقبال کاربران مواجه شد به طوریکه برخی کاربران فارسی زبان توئیتر که به لحاظ خط و مشی سیاسی با ظریف و دولت دوازدهم همراه نیستند نیز به تحسین او برخاستند.

این نخستین و احتمالا آخرین واکنش وزیر امور خارجه کشورمان به اظهارات ضد ایرانی رئیس‌جمهوری آمریکا با استفاده از ظرفیت شبکه اجتماعی توئیتر نیست. ظریف چندی پیش نیز به اظهارات ترامپ در نشست سالانه کنگره واکنش نشان داده بود.

برخی کاربران فارسی زبان توئیتر معتقدند که اگر این شبکه اجتماعی در ایران فیلتر نبود، اظهارات ضد ایرانی مقامات ایالات متحده آمریکا با واکنش‌های بیشتری از سوی ایرانیان مواجه می‌شد و در نهایت می‌توانست مبنای تهی اظهارات ضد ایرانی مقامات آمریکایی و اسرائیلی را به وضوح نمایان کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار