عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت وگو با پانا مطرح کرد:

سبقت نرخ اجاره بها از تورم/نبود قانون مشخص برای تعیین قیمت مسکن

خبرگزاری پانا: عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانون مشخصی در زمینه تعیین قیمت مسکن وجود ندارد، اظها کرد: اکنون بازار مسکن در دست دلالان و واسطه هاست و قیمت ها از سوی آنها تعیین می شود اما نکته مهم این است که در حال حاضر نرخ اجاره بها هر روز بدون ضابطه افزایش پیدا می کند.

کد مطلب: ۸۹۳۳۳
لینک کوتاه کپی شد

محمد فیروزی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا، با بیان اینکه نرخ مسکن و اجاره بها بیش از نرخ تورم عمومی در کشور با افزایش مواجه شده است، افزود: مسئولین وزارت راه و شهرسازی راه کارهای مختلفی برای کاهش قیمت مسکن، به این بازار ارائه کرده اند، اما تا کنون نتیجه‌ مثبتی حاصل نشده است.

نماینده نطنز درخصوص رکود بازار مسکن اظهار کرد: رکود کنونی در بازار مسکن ناشی از فضای سیاسی کشور و انتخابات پیشرو است چرا که اغلب چشم به تحولات آینده و تاثیر آن بر بازار دارند؛ اما با توجه به نزدیک شدن فصل تابستان نقل و مکان اجاره نشین ها آغاز می شود اما این بخش از بازار با افزایش قیمت رو به رو است.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه نرخ اجاره بها بیشتر از نرخ تورم عمومی در کشور است افزود: مسوولین وزارت راه و شهرسازی راه کارهای مختلفی برای کاهش قیمت مسکن، به این بازار ارائه کرده اند، اما تا به حال هیچ نتیجه‌ مثبتی نسبت به این امر حاصل نشده است.

فیروزی با اشاره به تعزیراتی شدن نرخ اجاره بها بیان کرد: البته وزارت راه و شهرسازی در خصوص کنترل بازار مسکن تعزیراتی شدن نرخ اجاره بها را پیشنهاد کرده است که به نظر می رسد قابل اجرا نباشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر هیچ قانونی برای تعیین قیمت مسکن در کشور وجود ندارد و بازار در دست عده‌ای دلال و سود جو قرار دارد، چگونه می‌توان نرخ اجاره بها و قیمت مسکن را کنترل کرد.

فیروزی با بیان اینکه اکنون آشفتگی بازار مسکن ناشی از نبود قانون مشخص در زمینه قیمت گذاری است گفت: امیدوار هستیم در آینده‌ای نزدیک با مسوولین وزارت راه و شهرسازی در مجلس به تبیین راه کارهای مناسب در جهت تنظیم بازار مسکن جلساتی را تشکیل دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار