مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان:

سرنخ حل مشکلات کشور در آموزش و پرورش است

همدان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان راه برون رفت از مشکلات کشور را تقویت آموزش و پرورش دانست.

کد مطلب: ۸۹۳۰۸۶
لینک کوتاه کپی شد
سرنخ حل مشکلات کشور در آموزش و پرورش است

محمد پورداود گفت: هر توسعه ای که بخواهد صورت پذیرد باید آموزش و پرورش محور آن باشد و برای بسترسازی تمامی امور باید به این سازمان توجه شود چرا که از نیروی انسانی فعال و پتانسیل بالا برخودار است.

او اظهار کرد: از جمله دستاوردهای آموزش و پرورش استان طی ٤٠ سال گذشته علاوه بر حضور پر رنگ فرهگیان استان در مسابقات کشوری، توسعه بالاتر از میانگین کشور در حوزه فنی و حرفه ای و ارتقا سطح پوشش تحصیلی با آمار ۹۵/۶ درصدی در بازه سنی ۱۰-۴۹ سال است که بالاتر از میانگین کشور می باشد.

پورداود گفت: بنا بر سند تحول آموزش و پرورش، علاوه بر کسب چنین آماری به دنبال افزایش مهارت های زندگی دانش آموزان هستیم که اجرای برنامه تکالیف مهارت محور، بازی و یادگیری و دو طرح تدبیر و تعالی از جمله نمودهای این سند در مدارس استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش ضمن بیان این که هم اکنون ۲۵۱۳مدرسه در استان داریم گفت: فقط ۱۹مدرسه از این تعداد مدرسه، دارای بخاری نفتی استاندارد هستند چراکه هنوز گاز رسانی به مناطق آن ها انجام نگرفته است.

پورداود با اشاره به ظرفیت بالای آموزش و پرورش گفت: این دستگاه وسیع ترین دستگاه کشور است و در استان همدان ۲۸۷هزار دانش آموز و ٤٠ هزار پرسنل فرهنگی مشغول به کار و باز نشسته را در بر میگیرد که می تواند از طریق هنرستان ها و جشنواره های علمی نمونه بارز اقتصاد مقاومتی و خود اتکایی را به نمایش بگذارد که این مهم ترین دستاورد این سازمان محسوب می شود.

رضوانه شعبانلو- سحر شهبازی محب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار