معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بوشهر:

خواسته‌ها از آموزش و پرورش با داشته‌های آن هم‌خوانی ندارد

گناوه،بوشهر(پانا)_ معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: خواسته ها از آموزش و پرورش با داشته های آن همخوانی ندارد.

کد مطلب: ۸۹۲۹۹۸
لینک کوتاه کپی شد
خواسته‌ها از آموزش و پرورش با داشته‌های آن هم‌خوانی ندارد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، حسین درتاج در آیین تجلیل از برترین‌های آموزش و پرورش گناوه در تالار بهزاد شهر گناوه با اشاره به اینکه دانش ­آموزان برتر نمونه ای از افراد موفق جامعه هستند اظهار داشت: تلاش دانش‌آموزان برای کسب رتبه ­های برتر ستودنی است.

درتاج با تقدیر از تلاش و همراهی خیرین با آموزش و پرورش اضافه کرد: آنچه از آموزش و پرورش خواسته می‌شود با داشته‌های آن هم‌خوانی ندارد و لذا همه باید با همکاری و همیاری هم، داشته ها را به خواسته ها از آموزش و پرورش نزدیک کنیم.

وی با اشاره به موفقیت های دانش آموزان در جشنواره نوجوان خوارزمی گفت: نظام آموزشی ما یک نظام خشک است و شاید برگزاری جشنواره ها در محورهای مختلف بتواند این ساختار را تا حدودی تلطیف کند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بوشهر خاطرنشان کرد: جشنواره نوجوان خوارزمی در دوره اول متوسطه یکی از برنامه های مهم آموزش و پرورش در این راستا است.

درتاج با اشاره به تلاش سرگروه های آموزشی گفت: سرگروه های آموزشی قلب تپنده آموزش هستند و باید از تلاش های آنها که توانستند در شهرستان گناوه و در استان افتخار آفرین باشند تقدیر کرد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی نیز در آیین اظهار داشت: تمام اندیشه انسان از علم است و در آموزه های دین مبین اسلام بر تعلیم و تربیت و آموزش بسیار سفارش و تاکید شده است تا جایی که خداوند در قرآن کریم به قلم سوگند یاد کرده است.

حجت الاسلام عبدالحمید خدری ادامه داد: در مجموعه آموزش و پرورش گناوه و مدیریت آن با همکاری همه دست‌اندرکاران شورای آموزش و پرورش و فرماندار که اهتمام ویژه­ای به امر تعلیم و تربیت دارد گام های بسیار خوب و مثبتی در راستای آموزش و تربیت برداشته شده است، هر چند تا رسیدن به جایگاه شایسته نخبگان شهرستان گناوه هنوز فاصله است که باید دست در دست و در کنار هم به آنچه مطلوب و شایسته نخبگان و جوانان شهرستان است رسید.

خدری گفت: برنامه‌های خوبی برای برگزاری کلاس‌های کنکور تدارک دیده شده است و قصد داریم که با همکاری شرکت نفت از اساتید مجرب برای آمادگی دانش آموزان استفاده کنیم.

وی بیان کرد: آمار پذیرفته شدگان و رتبه های برتر کنکور با توجه به استعدادهای درخشانی که در شهرستان وجود دارد باز هم باید بهتر و بیشتر باشد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: در بحث لایحه بودجه نمایندگان مجلس این اهتمام و جدیدت و دغدغه وجود دارد تا بحث معیشت و رفاه فرهنگیان را حل کنند.

وی گفت: نمایندگان در کمیسیون آموزش تلاش کردند که گامی موثر در راستای ارتقای وضعیت معیشت و رفاه فرهنگیان بردارند.

خدری اضافه کرد: اعتبار لازم برای اجرای طرح رتبه بندی فرهنگیان در لایحه بودجه دیده شده است هر چند که اعتبار دیده شده کفاف اجرای طرح رتبه بندی فرهنگیان را نمی کرد که با تلاش هایی که در کمیسیون تلفیق شد این اعتبار افزایش یافت.

خدری اضافه کرد: در صحن علنی مجلس هم نمایندگان که به جایگاه علم و تعلیم و تربیت واقف هستند تمام تلاش خود را به کار خواهند بست تا گامی موثر در جهت رفاه فرهنگیان بردارند.

فرماندار گناوه نیز در این آیین اظهار داشت: چهل سال ازعمر پربرکت انقلاب اسلامی می گذرد و در طول این چهل سال در حوزه های مختلف شاهد رشد روزافزون در زمینه های مختلف در سراسر کشور هستیم.

سید علی پاکنژاد افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری تاکید فرموده اند خدمات نظام مقدس اسلامی باید به خوبی برای مردم بازگو شود.

وی گفت: در حوزه آموزشی و آموزش و پرورش پیشرفت های چشمگیری در کشور و به تبع آن در استان و شهرستان گناوه صورت گرفته است.

فرماندار گناوه اضافه کرد: این شهرستان قبل از انقلاب در حوزه آموزش و پرورش رشد چندانی نداشت اما امروز به برکت نظام مقدس اسلامی دارای سه مرکز دانشگاهی است که دانش آموزان می توانند از این امکانات و برای ادامه تحصیلات خود بهره مند شوند.

وی تصریح کرد: امروز شاهد رشد روزافزون در حوزه مدرسه سازی هستیم و باعث خرسندی و خوشحالی ماست که در شهرستان مدرسه تخریبی نداریم چون در سنوات گذشته و در دولت‌های مختلف این امر مهم انجام شده است.

پاکنژاد ابراز داشت: امسال در هفته دولت شاهد افتتاح پروژه‌های مختلف از جمله پروژه خیرساز تالار استاد بهزاد بودیم و امروز هم دارالقرآن خیرساز افتتاح شد و امید است سایر پروژه های آموزش و پرورش هم به زودی انجام شود.

فرماندار گناوه با تقدیر از خیرین شهرستان گناوه بیان کرد: خیرین این شهرستان در استان و کشور سرآمد و مثال زدنی هستند و امیدواریم در تکمیل سایر پروژه های آموزش و پرورش نیز مشارکت و همکاری کنند.

پاکنژاد گفت: در سال گذشته ۱۱ نفر و امسال ۲۱ نفر در رشته های پزشکی و رشته های مرتبط با پزشکی پذیرفته شدند و این نشانده تلاش های خوب صورت گرفته در حوزه آموزش و پرورش این شهرستان است.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش گناوه در سایر امور و برنامه های استانی نیز معمولا در رتبه های بالای استان قرار دارد که باید از زحمات و تلاش مسوولان این اداره و همه دست‌اندرکاران در آموزش و پرورش تقدیر کرد.

پاکنژاد با بیان این که شهر گناوه یک شهر گردش‌پذیر است که سالانه میلیون‌ها نفر گردشگر به این شهر سفر می کنند یادآور شد: باید تورهای پرواز برای این مسافران انجام شود.

فرمادار گناوه در زمینه ساحل سازی گفت: ۹ کلومتر ساحل از روستای مال خلیفه تا قلعه حیدر در نظر گرفته شده است که در روزهای آینده یک و نیم کیلومتر آن افتتاح می شود تا در ایام نوروز مسافران را در خود جای دهد و بسیاری از مشکلات ما را حل کند.

وی گفت: خدمات صورت گرفته از افتخارات و خدمات دولت تدبیر امید است که با وجود نوسانات ارزی و مشکلات اقتصادی سعی شد که هیچ پروژه ای بر زمین نماند و مسوولان ادارات هم بسیار تلاش کردند و باید قدردان این تلاش ها بود.

پاکنژاد اقزود: سعی ما بر اتمام پروژه های نیمه تمام است زیرا برنامه دولت در حالی که می توانستیم پروژه های دیگر را شروع کنیم بر عملیاتی کردن پروژه های نیمه تمام بوده است.

پاکنژاد گفت: در بحث عمران شهری ارزش افزوده که به شهرداری ها پرداخت شد مثال زدنی است و امسال حدود ۴۰ تا۵۰ میلیارد تومان در اختیار شهرداری قرار گرفت که در عمران و آبادی شهر هزینه شود.

مدیر آموزش و پرورش گناوه با تقدیر از همکاری و همراهی خیرین با آموزش و پرورش گفت: امروز در زمینه­های مختلف از دانش آموزان تقدیر می شود و این نشان دهنده وجود استعدادهای درخشان در این شهرستان است که باید به شکوفایی آنها کمک کرد.

اسکندر احمدی با تاکید بر همکاری و همراهی خانواده­ ها با آموزش و پرورش گفت: تلاش­های آموزش و پرورش و خانواده­ ها در جهت شکوفایی استعدادهای دانش­آموزان باعث پیشرفت و آبادنی کشور خواهد شد.

وی گفت: همکاری ها در راستای شناسایی استعدادهای دانش­ آموزان و هدایت آنها باشد و تلاش ما در جهت تقدیم یک انسان کامل و مفید به جامعه خواهد بود.

وی از همه مسئولان و کسانی که به چرخه آموزش و پرورش کمک می کنند تقدیر کرد و اظهار داشت: با توجه به اهمیت ورزش دختران دانش آموز خواسته ما این است که سالن های ورزشی ویژه دختران دانش آموز در شهرستان که مشخص و مصوب شده است اجرایی شود.

آیین تجلیل از برترین های کنکور، دانش آموزان نخبه، برگزیدگان هنرهای تجسمی، آزمایشگاهی، جشنواره نوجوان خوارزمی، ورزشکاران و مدال آوران کشوری و دبیران برتر استانی شهرستان گناوه برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار