اشکان رهگذر: «سیمرغ و پروانه ها» لذت فیلم دیدن با بچه ها را به همراه داشت

تهران (پانا) -کارگردان انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» که در ویژه برنامه «سیمرغ و پروانه ها» درسی و هفتمین جشنواره فیلم فجر برای دانش آموزان اکران شد معتقد است اجرای این برنامه برای دانش آموزان سراسر کشور به تلطیف فضای جدی و رسمی جشنواره فیلم فجر کمک می کند. 

کد مطلب: ۸۹۲۹۲۵
لینک کوتاه کپی شد
اشکان رهگذر: «سیمرغ و پروانه ها» لذت فیلم دیدن با بچه ها را به همراه داشت

اشکان رهگذر کارگردان انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» که در ویژه برنامه «سیمرغ و پروانه ها» و بخش مسابقه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد، در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره این کار توضیح داد: این فیلم یک انیمیشن دو بعدی است که بر اساس داستان ضحاک در شاهنامه ساخته شده است. البته تکنیک دو بعدی به معنای قدیمی و از رده خارج بودن یک اثر انیمیشن نیست. بلکه این یکی از سبک های انیمیشن است که اخیرا بسیار پیشرفت کرده و دو انیمیشن برتر اسکار نیز دو بعدی هستند.


وی افزود: یکی از مشکلات ما در فرآیند تولید این فیلم بی تجربه بودن مان نسبت به پروداکشن سنگین کار بود. مشکلات مادی و کمبود نیروی متخصص در حوزه انیمیشن نیز حس می شد. اما خوشبختانه توانستیم از افراد بااستعداد در تولید این انیمیشن بهره بگیریم.


رهگذر با اشاره به صداپیشگی کاراکترهای این انیمیشن توسط چهره های مطرح سینما عنوان کرد: این جریان در چارچوب حرفه ای انیمیشن در دنیا مرسوم است. در چیدن ترکیب این بازیگران از تینا پاکروان کمک گرفتیم که خوشبختانه بازیگران ستاره نیز نسبت به قصه و اثر ابراز رضایت و با ما به خوبی همکاری کردند.


این کارگردان جوان درباره اجرای ویژه برنامه «سیمرغ و پروانه ها» گفت: این که بچه ها در جشنواره فیلم فجر با هیاهو و حاشیه های آن در قالب این برنامه شرکت می کنند، خیلی خوب است و به نوعی جشنواره را از حالت خشک و جدی اش خارج می کند. از این که خودم در این طرح شرکت کردم نیز بسیار خوشحالم. زیرا با بچه ها فیلم دیدن بسیار لذت بخش است و انرژی و نشاط فوق العاده ای از آن ها گرفتم.


ویژه برنامه «سیمرغ و پروانه‌ها» با همراهی مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان، سازمان سینمایی، دبیرخانه جشنواره فیلم فجر، ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار