فرماندار پاکدشت تاکید کرد: ضرورت برنامه ریزی برای آموزش امدادی دربخش های مختلف جامعه

پاکدشت (پانا) - فرماندار پاکدشت در آئین افتتاح ساختمان جمعیت هلال احمرگفت: شهرستان پاکدشت مهم ترین قطب تولید گل در ایران اسلامی به شمارمی رود.

کد مطلب: ۸۹۲۹۰۲
لینک کوتاه کپی شد
فرماندار پاکدشت تاکید کرد: ضرورت  برنامه ریزی برای آموزش امدادی  دربخش های مختلف جامعه

هادی تمهیدی، ضمن تقدیر از اقدامات ارزشمند انجام شده در این حوزه، گفت: شهرستان پاکدشت با دارا بودن سطح بسیار بالایی از گلخانه‌های کشور، به عنوان مهم ترین قطب تولید گل در ایران اسلامی به شمار می رود.

او در ادامه، ضمن ادای احترام به روح امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و مدافع حرم، افزود: امروز در مقابل تمامی کسانی برای سربلندی ایران اسلامی ایستادند، ادای احترام می کنیم.

مقام عالی دولت در شهرستان پاکدشت، در بخشی دیگر از سخنان خود، با اشاره به این که بیش از پنجاه درصد گل شاخه بریدۀ کشور در این شهرستان تولید می شود، ادامه داد: با وجود بیش از 1200 گلخانه در این شهرستان و تولید این حجم از گل در شهرستان پاکدشت موجب شد تا این شهرستان به عنوان مهم ترین قطب تولید گل در کشور به شمار آید.

تمهیدی، وجود بیش از 50 هزار نیروی کار در شهرک های صنعتی این شهرستان را از مهم ترین ظرفیت های موجود در حوزۀ تولید برشمردو با اذعان به این امر که ظرفیت نیروی کار در این شهرستان بسیار خوشحال کننده است، اظهار کرد: می‌توان گفت که حوزۀ علمیۀ شهرستان پاکدشت یکی از بهترین و مهم ترین حوزه های استان تهران به شمار می رود و حضورحوزۀ علمیه ای با این وسعت و قدرت بسیار خرسند کننده است.

این مقام مسئول در بخشی دیگر از سخنان خود با شاره به این موضوع که در روزهایی هستیم که چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی را جشن می‌گیریم، تصریح کرد: در این چهل سال خدمات قابل توجهی در سطح شهرستان پاکدشت انجام شده و کسانی که در گذشته پاکدشت را به خاطر دارند و در این شهر به دنیا آمده اند تصدیق می‌کنند که خدمات بسیار ارزنده ای به برکت جمهوری اسلامی ایران در این شهرستان انجام شده و گام‌های بسیار بلندی برای توسعه و پیشرفت جمهوری اسلامی ایران برداشته شده است.

او با اذعان به این امر که نیروگاه شهدای پاکدشت و سد ماملو از جمله اقدامات ارزنده در شهرستان پاکدشت است و همۀ این‌ها به برکت جمهوری اسلامی ایران بوده ، تأکید کرد: در سال ۱۳۷۷ پاکدشت به دلیل نرخ مهاجرت و جمعیت از ورامین جدا شد و به یک شهرستان مستقل تبدیل شد، اقدامات زیربنایی اداری در این شهرستان انجام شده، تمامی دستگاه‌های اداری در این شهرستان مستقر هستند و بسیاری از ساختمانهای اداری در این بیست ودو سال در شهرستان افتتاح شده است.

تمهیدی، با اشاره به این موضوع که دولت در سال های مختلف و به ویژه در دوران دولت تدبیر و امید در حمایت از روستاها و روستاییان خدمات ارزنده ای را ارائه کرده و اعتبارات بسیار خوبی را از ناحیه ارزش افزوده به روستاها اختصاص داده اند، یادآور شد: امروز موضوع مهاجرت از شهر به روستا در شهرستان پاکدشت به شدت افزایش پیدا کرده و جمعیت روستاهای شهرستان پاکدشت در سال ۹۵ نسبت به سال نود افزایش پیدا کرده و به همین دلیل نیز جمعیت روستایی نسبت به جمعیت شهری افزایش پیدا کرده و همه اینها به برکت خون‌های پاکی است که برای انقلاب ریخته شدو حمایت مردم از مسئولین و دولت در طول مسیر خدمت نیز عامل مهمی است.

فرماندار شهرستان پاکدشت، با اشاره به این که این شهرستان از جمله شهرستان‌هایی است که در سال‌های گذشته حوادث طبیعی بسیار زیادی را در آن تجربه کرده‌ایم، گفت: در سال گذشته سیل و زلزله ای را تجربه کرده ایم و اقدامات جمعیت خلال احمر در این حوزه را دیدیم.

مقام عالی دولت در شهرستان پاکدشت با اشاره به این موضوع که بزرگراه امام رضا(ع) به دلیل این که کمربندی تهران وجود ندارد و امید آن داریم که امکان آن وجود ندار به زودی احداث شود، افزود: روزانه بیش از 50 هزار تردد در بزرگراه امام رضا(ع) موجب شده که همه خودروها از جمله خودروهای باربری و نقلیه شخصی در کنار هم عبور و مرور کنند و همه این موارد ما بر آن داشت تا برنامه‌ ریزی اصولی و منطقی برای این شهرستان در نظر داشته باشیم.

وی ضمن ابراز تأسف از این امر امروز نیروی آموزش دیده به منظور مدیریت بحران وجود ندارد و همچنین جذب، آموزش و سازماندهی نیروهای موجب باید به عنوان یکی از مهم ترین برنامه‌های پیش رو قرار گیرد، ادامه داد: ضرورت یک برنامه ریزی برای آموزش بخش های مختلف جامعه از جمله خانواده‌ها، دانش آموزان و دانشجویان احساس می شود و ما باید تلاش کنیم بحث آموزش را جدی بگیریم.

فرماندار شهرستان پاکدشت با اذعان به این امر که امروز در هر خانواده باید یک نیروی آموزش‌دیده وجود داشته باشد که به صورت مستمر تحت آموزش باشد و نه این که آموزش محدود ببیند و پس از آن رها شوند، اظهار کرد: همۀ افراد باید آموزش‌هایی را ببینند که بتوانند خود و خانواده خود را مدیریت کند

تمهیدی با اذعان به این امر که مجموعه ثامن الحجج ظرفیت بسیار خوبی را برای مدیریت زمان بحران دارا است، تصریح کرد: پاکدشت در مرکز شهر شهرستان های پردیس، دماوند، فیروزکوه، ورامین، قرچک، پیشوا و جواد آباد قرار دارد و در خواست ما این است که عنایت ویژه‌ای به مجموعه این شهرستان ها و پاکدشت به عنوان مرکز آنها داشته باشید.

فرماندار پاکدشت ،نصب پد فرود هلیکوپتر و اختصاص یک دستگاه بالگرد را به پایگاه ثامن الحجج (ع) این شهرستان خواستار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار