مروری بر بهترین فیلم‌های جشنواره فجر از نگاه تماشاگران

تهران (پانا) –- رقابت برای کسب بالاترین آراء تماشاگران جشنواره فیلم فجر 37 سرانجام به آخرین مرحله رسید و از میان 38 فیلم حاضر در جشنواره امسال پنج فیلم به حائز بالاترین آرای مردمی شدند.

کد مطلب: ۸۹۲۸۷۹
لینک کوتاه کپی شد
مروری بر بهترین فیلم‌های جشنواره فجر از نگاه تماشاگران

در آستانه مراسم اختتامیه سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر پنج فیلم حائز بالاترین آراء تماشاگران جشنواره شدند که طی روزهای جشنواره سانس‌های ویژه سینماهای نمایش‌دهنده جشنواره را به خود اختصاص داده اند.

پنج فیلم منتخب تماشاگران «ماجرای نیمروز: رد خون» ساخته محمدحسین مهدویان، «شبی که ماه کامل شد» ساخته نرگس آبیار، «متری شیش و نیم» ساخته سعید روستایی، «سرخپوست» ساخته نیما جاویدی و «غلامرضا تختی» ساخته بهرام توکلی هستند که یکی از آنها در مراسم پایانی جشنواره در روز 22 بهمن 97 به سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران دست خواهد یافت.

در این گزارش نگاهی به 5 فیلم منتخب مردمی جشنواره سی و هفتم فجر خواهیم داشت:

«شبی که ماه کامل شد»/ نرگس آبیار

«شبی که ماه کامل شد» چهارمین فیلم سینمایی نرگس آبیار اثری است که بر اساس روایتی مستند از گروهک تروریستی عبدالمالک ریگی و مبتنی بر اعترافات عبدالحمید ریگی ساخته شده است و روایتی سینمایی از این گروهک را به تصویر می‌کشد.

داستان فیلم درباره نحوه آشنایی و ازدواج عبدالحمید با دختری شیعه به نام فایزه منصوری است که طی آن فعالیت‌های تروریستی گروهک تکفیری ریگی و ماجرای بریده شدن سر برادرزن عبدالحمید، یعنی شهاب منصوری در جلوی دوربین و پخش آن از شبکه العربیه و همچنین نحوه به قتل رسیدن فائزه به دست شوهرش با شلیک گلوله به تصویر درمی‌آید.

الناز شاکردوست، هوتن شکیبا، فرشته صدرعرفایی و شبنم مقدمی بازیگران اصلی فیلم هستند.

«ماجرای نیمروز: رد خون»/ محمدحسین مهدویان

دنباله فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» به کارگردانی محمدحسین مهدویان، تهیه‌کنندگی سید محمود رضوی و نویسندگی حسین تراب‌نژاد و ابراهیم امینی محصول سال ۱۳۹۷ است.

«رد خون« دومین قسمت از فیلم دیگر مهدویان، «ماجرای نیمروز» است که به حادثه تاریخی عملیات مرصاد می‌پردازد و داستان آن حول این اتفاق پیش می‌رود. این فیلم قصه همان گروه اطلاعاتی-عملیاتی «ماجرای نیمروز» است که بعد هفت سال و در بحبوحه آتش‌بس متوجه تحرکاتی در نیرو‌های منافقین می‌شود. با حمله منافقین به خاک ایران و شروع عملیات مرصاد، باقیمانده این گروه وارد معرکه جدیدی می‌شوند.

بهنوش طباطبایی، جواد عزتی، هادی حجازی‌فر، هستی مهدوی، محسن کیایی، حسین مهری و مهدی زمین‌پرداز بازیگران این فیلم هستند.

«سرخپوست»/ نیما جاویدی

«سرخ‌پوست» فیلمی به کارگردانی و نویسندگی نیما جاویدی محصول سال ۱۳۹۷ می‌باشد. این فیلم برای نخستین بار در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد. موسیقی این فیلم توسط رامین کوشا نوشته شده است و موسیقی این فیلم در آمریکا ضبط شده است.

ماجرای فیلم در دهه ۴۰ در یک زندان اتفاق می‌افتد. رئیس زندان قرار است ترفیع بگیرد و رئیس شهربانی شود. درست در روزی که باید زندان را تخلیه کنند و به ساختمانی جدید بروند یک زندانی فرار می‌کند و بقیه فیلم تعقیب و گریز سرگرد با زندانی است.

نوید محمد‌زاده، پریناز ایزدیار، ستاره پسیانی، آتیلا پسیانی، مانی حقیقی و حبیب رضایی بازیگران فیلم هستند.

«متری شیش و نیم»/ سعید روستایی

«متری شش و نیم» فیلمی به کارگردانی و نویسندگی سعید روستایی و تهیه‌کنندگی سید جمال ساداتیان است و نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار و پیمان معادی همچون فیلم پیشین روستایی«ابد و یک روز» بازیگران این فیلم هستند.

فیلم سینمایی متری شش و نیم، همانند فیلم قبلی سعید روستایی، به مسئله مواد مخدر می‌پردازد با این تفاوت که این اثر، نسبت به فیلم سینمایی ابد و یک روز، یک فیلم مردانه محسوب می‌شود؛ فیلمی که شخصیت‌های اصلی داستان همگی مرد هستند و تنها شخصیت زن اثر، یعنی پریناز ایزدیار در یک مقطع محدود زمانی نقش‌آفرینی می‌کند و البته جنس روایت داستان نیز متفاوت از ابد و یک روز به پیش می‌رود؛ به طوری که قهرمان و شخصیت اصلی از زمان دستگیری ناصر خاکباز با بازی نوید محمدزاده تغییر پیدا می‌کند و شخصیت صمد با بازی پیمان معادی، به نقش دوم مبدل می‌شود.

«غلامرضا تختی»/ بهرام توکلی

غلامرضا تختی فیلمی زندگی‌نامه‌ای و ورزشی به نویسندگی و کارگردانی بهرام توکلی و تهیه‌کنندگی سعید ملکان است که در سه فاز به زندگی غلامرضا تختی در مقطع کودکی، نوجوانی، بزرگسالی و مبازرات مسابقات کشتی و فوت وی می‌پردازد.

علیرضا گودرزی ایفاگر نقش نوجوانی جهان پهلوان تختی است و معصومه قاسمی پور اجرای نقش مادر غلامرضا تختی را بر عهده دارد.

آتیلا پسیانی، حمید رضا آذرنگ، پریوش نظریه، ستاره پسیانی، بهنوش طباطبایی، ماهور الوند، بانیپال شومون، مجتبی پیرزاده از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم «غلامرضا تختی» ایفای نقش می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار