یادواره «فداکاران» پاسداشت 56 شهید نوجوان دوران انقلاب در قم برگزار شد

قم(پانا)- یادواره 56 شهید نوجوان انقلابی قم با عنوان «فداکاران»، شنبه شب با حضور قشرهای مختلف مردم و خانواده معظم شهیدان در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد.

کد مطلب: ۸۹۲۸۰۱
لینک کوتاه کپی شد
یادواره «فداکاران» پاسداشت 56 شهید نوجوان دوران انقلاب در قم برگزار شد

یادواره 56 شهید نوجوان انقلابی قم، همزمان با شام شهادت حضرت زهرا(س) با حضور قشرهای مختلف مردم و خانواده معظم شهدا در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین «سید محمدمهدی میرباقری» رئیس فرهنگستان علوم اسلامی در این یادواره طی سخنانی با اشاره به ویژگی های امام خمینی(ره) اظهار داشت: امام وقتی در برابر آمریکا و ابرقدرت ها صحبت می کرد، به آنها می فرمود اگر با دین ما بجنگید با تمام دنیای شما می جنگیم.
وی سیره و روش امام را متاثر از حضرت زهرا(س) دانست و گفت: دشمن قصد پراکنده کردن مردم از اطراف پیامبر(ص) و امیرالمومنین(ع) را داشت، تا بواسطه گمراهی بر آنها مسلط شود، ولی حضرت فاطمه(س) جان خود را فدا کرد تا جامعه به مسیر خداپرستی و همراهی با ولایت بازگردد؛ حضرت امام نیز در برابر کفار ایستاد تا مردم را به سمت دین بازگرداند.
در این یادواره که با اجرای سید جواد هاشمی، مرثیه سرایی میرداماد و عباسی به مناسبت شام غربیان شهادت حضرت زهرا(س) و روایتگری محمد احمدیان از رزمندگان دفاع مقدس همراه بود، ، گروه سرود کانون های فرهنگی هنری مساجد قم در چهلمین فجر پیروزی انقلاب اسلامی، سرود خاطره انگیز «خمینی ای امام» را اجرا کرد.
قم حدود 6 هزار شهید در دوران انقلاب و دفاع مقدس و عرصه امنیت تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که 56 تن از آنها در دوران انقلاب و در سنین نوجوانی و دانش آموزی به شهادت رسیده اند.
انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار