با حضور استاندار قم صورت گرفت

برپایی دسته عزاداری دانش آموزان و فرهنگیان «سادات» قم در سالروز شهادت حضرت زهرا(س)

قم(پانا)- دسته عزاداری 6 هزار نفری فرهنگیان و دانش آموزان سادات استان قم شنبه شب به عزاداری شام غریبان شهادت حضرت زهرا(س) پرداختند.

کد مطلب: ۸۹۲۷۹۸
لینک کوتاه کپی شد

دسته عزاداری 6 هزار نفری فرهنگیان و دانش آموزان سادات استان قم امشب در شام غریبان شهادت حضرت زهرا(س) به عزاداری و مرثیه سرایی پرداختند.
دانش آموزان و فرهنگیان سادات نواحی چهارگانه آموزش و پرورش استان قم ابتدا با اجتماع در مسجد امام حسن عسکری(ع)، محل برپایی مراسم هیئت رزمندگان اسلام، نماز جماعت مغرب و عشاء را اقامه کردند.
سپس «حمیدرضا شیخ الاسلام» مدیرکل آموزش و پرورش استان قم ضمن گرامیداشت ایام دهه فجر، حضور دانش آموزان و معلمان در آیین باشکوه عزاداری شام غریبان شهادت حضرت زهرا(س)، را ارج نهاد و از عموم شرکت کنندگان خواست در آیین راهپیمایی 22 بهمن نیز حضوری چشمگیر و حماسی داشته باشند.
همچنین «بهرام سرمست»، استاندار قم در سخنانی به تقارن چهل سالگی انقلاب اسلامی با ایام فاطمیه اشاره کرد و اظهار داشت: این موهبت الهی یادآور مسئولیت سنگین همه ما در قبال پاسداشت آرمان های اسلام و انقلاب است.
وی با اشاره به محوریت قم در شکل گیری انقلاب و نهضت امام خمینی(ره) از عموم مردم قم خواست با حضور در راهپیمایی دشمن شکن 22 بهمن، عزم راسخ خود را در حفظ میراث گرانسنگ امام راحل(ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری به نمایش بگذارند.
سرمست همچنین از دانش آموزان خواست تا در فراخوان پاسخ به سوال «اگر استاندار قم بودید، چه طرحی برای اعتلای استان مطرح و اجرا می کردید؟» شرکت کنند.
در ادامه، از بین اسامی شرکت کنندگان، قرعه کشی به عمل آمد و چهار دانش آموز سادات به همراه پدرانشان جهت اعزام هوایی به سفر عتبات عالیات انتخاب شدند.
سپس دسته عزاداری هیئات مذهبی دانش آموزی و دانش آموزان سادات قم از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) حرکت کردند و با مرثیه سرایی و سینه زنی و با قطرات اشک و ناله های سوزان، سالروز شهادت ام ابیها حضرت زهرا(س) را به ساحت مقدس امام زمان(عج) و حضرت فاطمه معصومه(س) تسلیت گفتند.
دانش آموزان پیشتاز سازمان دانش آموزی استان قم در این حرکت معنوی به عنوان انتظامات مشغول خدمتگزاری بودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار