عراق، سوریه و ایران در جنگ سایبری علیه داعش همکاری می‌کنند

تهران (پانا) - براساس اعلام وزارت ارتباطات عراق، این کشور و سوریه با همکاری فنی جمهوری اسلامی ایران در جنگ سایبری علیه گروه تروریستی داعش در مناطق شرق سوریه که محل تجمع داعش به شمار می رود، با همدیگر همکاری می کنند.

کد مطلب: ۸۹۲۷۴۵
لینک کوتاه کپی شد
عراق، سوریه و ایران در جنگ سایبری علیه داعش همکاری می‌کنند

به گزارش ایرنا، امیر البیاتی، قائم مقام وزیر ارتباطات عراق در امور فنی و مهندسی در این راستا در روز شنبه (20 بهمن ماه) در اظهاراتی که در بغداد منتشر شد گفته است که عراق در حال حاضر در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات از جمله جنگ سایبری علیه تروریسم و مقابله با شایعات با کشور سوریه همکاری می‌کند.

او گفت: «عراق درصدد استفاده از ظرفیت‌های اینترنت کشورهای همجوار مانند ایران، اردن و ترکیه است تا امکان پوشش تمامی کاربرهایی که از اینترنت در این منطقه استفاده می‌کنند وجود داشته و اینترنت از سرعت و کیفیت مناسبی برخوردار باشد.»

قائم مقام وزیر ارتباطات عراق در امور فنی و مهندسی بدون اشاره به زمان شروع این همکاری‌ها بین دو کشور افزود که وزارت ارتباطات عراق این همکاری‌ها را با طرف سوری برای مقابله با چالش‌های الکترونیکی از جمله جنگ سایبری و شایعات آغاز کرده است.

به گفته او، عراق و سوریه در طول سال‌های گذشته در معرض حملات باندهای تروریستی قرار داشتند و این باندها از فضای مجازی برای شایعه پراکنی بهره برده و از فناوری جدید ارتباطات برای ترویج افکار و توجیه جنایات خود استفاده می‌کردند.

البیاتی اضافه کرد که در حال حاضر دو کشور تلاش دارند از فناوری اطلاعات برای مبارزه با این باندهای تروریستی بهره ببرند.

او گفت که وزارت ارتباطات عراق در حال حاضر با تکیه بر توانمندی ها و امکانات خود درصدد وارد کردن ظرفیت‌های اینترنت از منطقه مشترک البوکمال (سوریه) و قائم (عراق) بین دو کشور است.

امیر البیاتی همچنین از همکاری عراق با استرالیا در زمینه پرتاب یک ماهواره عراقی به فضا خبر داد.

او در خصوص این طرح و زمان و هزین‌ های آن و اهداف پرتاب ماهواره توضیحی نداده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار