گزارش پمپئو به کنگره درباره قتل خاشقچی

تهران (پانا) - وزیر امورخارجه آمریکا در راستای اجرای ضرب الاجل 120 روزه کنگره در خصوص پرونده قتل خاشقچی گزارشی به این نهاد قانونگذاری ارائه داد.

کد مطلب: ۸۹۲۷۱۰
لینک کوتاه کپی شد
گزارش پمپئو به کنگره درباره قتل خاشقچی

به گزارش فارس، در حالی که اختلاف نظرها بین کاخ سفید و کنگره آمریکا بر سر پرونده قتل جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار منتقد عربستان سعودی ادامه دارد، خبرها از ارائه گزارش دولت این کشور به کنگره در خصوص آخرین‌ خبرها مربوط به این پرونده حکایت دارد.

بامداد امروز شنبه خبرگزاری رویترز به نقل از یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا» خبر داد که مایک پمپئو، وزیر امور خارجه این کشور در راستای اجرای ضرب‌الاجل ۱۲۰ روزه کنگره آمریکا در خصوص لزوم گزارش دهی دولت آمریکا به کنگره در خصوص پرونده قتل جمال خاشقچی، عصر روز جمعه (به وقت واشنگتن) گزارشی به این نهاد قانونگذاری ارائه داده است.

این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره اینکه گزارش مذکور حاوی چه اطلاعاتی بوده، به جزئیاتی اشاره نکرده است.

انتشار این خبر ساعتی بعد از انتشار برخی خبرها درباره بی‌توجهی دولت دونالد ترامپ و کاخ سفید به ضرب‌الاجل هشتم فوریه روز جمعه برای ارائه این گزارش منتشر شد.

اعضای جمهوری‌خواه و دموکرات کنگره آمریکا در ماه اکتبر در انتقاد از مواضع دولت این کشور در قبال پرونده قتل خاشقچی، دولت این کشور را در راستای طرح موسوم به قانون تحریمی ماگنیتسکی به ارائه گزارش درباره مسببان این قتل و پاسخ به این سوال که آیا درصدد اعمال تحریم علیه آنها هست یا خیر، ملزم کردند.

خاشقچی روزنامه‌نگار عربستان سعودی که دارای اقامت آمریکا هم بود، دوم مهر ماه بعد از ورود به کنسولگری ریاض در استانبول توسط تیم اعزامی عربستان سعودی کشته و طبق گزارش‌ها بدنش مثله شد.

مقام‌های ریاض در ابتدا گفتند که او سالم از کنسولگری خارج شد، بعد گفتند که او در یک زد و خورد و مشت پراکنی در درون کنسولگری کشته شد و سپس اذعان کردند که تیم اعزامی از عربستان سعودی او را کشتند اما مدعی شدند که این تیم به صورت خودسر و بدون اطلاع محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی این کار را کرده است.

تغییر مکرر روایت‌های دولت عربستان سعودی و حضور افراد بسیار نزدیک به محمد بن سلمان در تیم ترور اعزامی سبب شده که مقام‌های ترکیه و همچنین مسئول تحقیق سازمان ملل درباره قتل خاشقچی، روایت ریاض را نامعتبر بخوانند و بر مطلع بودن مقام‌های دولت این کشور درباره قتل برنامه‌ریزی شده این روزنامه‌نگار تاکید کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار