برگزاری سیزدهمین آئین ملی عطرافشانی و گلباران مزار شهدای ادیان توحیدی

اسلامشهر(پانا) - همزمان با سراسر کشور مزار شهدای ادیان توحیدی با حضورخانواده‌های شهدا و مسئولین و نمایندگان اقلیت‌های مذهبی در آرامستان زرتشتیان تهران عطر افشانی و گلباران شد.

کد مطلب: ۸۹۲۶۱۰
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری سیزدهمین آئین ملی عطرافشانی و گلباران مزار شهدای ادیان توحیدی

در این مراسم حجت‌الاسلام محمدحسن کاویانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه توحید و یکتاپرستی نقطه مشترک و اتصال همه ماست، اظهار کرد: در ایران اقلیت نداریم و همه ما یک اکثریت هستیم که حول محور دعوت پیامبران به پاکی، سلامت، اخلاق، نور و یکتاپرستی دور هم جمع شده‌ایم و نشان آن تقدیم دویست هزار شهید برای حفظ و امنیت مرز و بوم این کشور است که در این افتخار بزرگ ادیان توحیدی یکصد و هفتاد شهید سرافراز را تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کردند.

او ادامه داد: این انقلاب با عرضه زیباترین ارزش‌های انسانی، اسلامی و توحیدی ثابت کرد که می‌تواند نقطه وفاقی براساس پاکی و طهارت بنا بگذارد و بر این اساس ایثارگری و فداکاری ملت را رقم بزند و به آرمان‌های والا فکر کند.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه ما سرنوشت اقوام و کشورهایی که به جای وصل هجران در آن‌ها اتفاق افتاده را دیدیم، خاطرنشان کرد: ما طعم نفاق و کینه ورزی را چشیدیم و امروز به برکت انقلاب اسلامی و تقارن اندیشه و دین به مهرورزی، اخلاق و جهاد دست یافته‌ایم که امیدوارم پایدار بماند.

اسفندیار اختیاری نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی سخنران بعدی مراسم بود که در بیاناتش اظهارکرد: ماهمه مهمان و میزبان شهدای ایران زمین هستیم و هیچ تفاوتی بین شهدا نیست و همه آنها از بزرگترین سرمایه خود یعنی جانشان گذشتند تا امروز ما آرامش و امنیت داشته باشیم.

او در ادامه افزود: اکثر شهدای ادیان توحیدی تک فرزند و دارای تحصیلات عالیه بودندو همه از کانال ارتش در هشت سال دفاع مقدس حضور پیدا کردند و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

اختیاری خواستار تداوم راه شهدا در راستای پیشرفت کشور با شناساندن هرچه بیشتر این اسطوره های ایثار و مقاومت به نسل جدید فرزندان ایران شد.

/خبرنگار:ساسان حق شناس/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار