اجرای شبکه پایاب خداآفرین به تولد مغان دیگری در استان اردبیل منجر می شود

اردبیل (پانا) - استاندار اردبیل: با آغاز بهره برداری از شبکه آبیاری پایاب سد خداآفرین مغان دیگر در استان متولد می شود.

کد مطلب: ۸۹۲۵۴۹
لینک کوتاه کپی شد
اجرای شبکه پایاب خداآفرین به تولد مغان دیگری در استان اردبیل منجر می شود

اکبر بهنام جو درمصاحبه با خبرنگاران دراردبیل بیان کرد: برای اجرای این پروژه عظیم تاکنون با اذن رهبر معظم انقلاب 2 هزار و 200 میلیارد تومان از محل صندوق ذخیره ملی اختصاص یافته است .

او افزود : این شبکه آبیاری بزرگ 45 هزار هکتار از اراضی دیم منطقه را به آبی تبدیل و در نتیجه ، میزان تولیدات تا یک میلیون تن افزایش و درآمد حاصل از هر هکتار؛ با رشد 22 برابری از 200 هزار تومان به حدود چهار و نیم میلیون تومان می رسد .

بهنام جو با اشاره به این که از برکات آب رسانی به اراضی پایاب طرح ، بیش از 10 هزار خانوار برخوردار خواهند شد توضیح داد : علاوه بر این طرح ، راه اندازی صنایع تبدیلی نیز در منطقه مغان با جدیت دنبال می شود .

استاندار اردبیل با اعلام این که در حال حاضر 10 طرح صنایع تبدیلی در شهرستان های مشگین شهر ، پارس آباد و بیله سوار در حال سرمایه گذاری داریم که اقدامات اولیه شان به اتمام رسیده اند اظهار نمود : به واسطه افزایش میزان تولیدات در منطقه ، توسعه باند فرودگاه پارس آباد هم از سال آینده اجرایی می شود .

او ساخت سدهای کوچک و بزرگ در استان را یادآور شد و ا ضافه کرد : سدهای کوچک بسیاری در استان ساخته شده ، ولی سد بزرگی تاکنون تکمیل نشده لذا تلاش می کنیم با اتمام مراحل مطالعاتی پایاب سد گیوی و سبلان این طرح ها را به اتمام برسانیم تا جهش بزرگ اقتصادی ناشی از آن ها منجر به ماندگاری روستاییان در روستاها و جلوگیری از مهاجرت شود .

بهنام جو گفت: بعد از استان شدن اردبیل که مولود انقلاب اسلامی است 18 شهرک و ناحیه صنعتی در استان ایجاد شده و شش شهرک هم در حال اخذ مجوز است که با راه اندازی این شهرک ها سرمایه گذاران ، بدون بروکراسی های اداری مشغول به سرمایه گذاری می شوند .

او از افزایش 60 درصدی سرمایه گذاری در استان نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت : این افزایش بر مبنای آغاز فعالیت های سرمایه گذاران محاسبه شده است .

استاندار اردبیل با اشاره به مزیت های منطقه ویژه اقتصادی اردبیل گفت: زیرسازی های لازم در این منطقه انجام و با واگذاری زمین مورد نیاز، عملیات احداث سوله اولین کارخانه بزرگ در زمینی به مساحت 28 هزار متر در حال اتمام است .

او راه اندازی مناطق آزاد در استان را نیز کاری بزرگ در راستای گسترش سرمایه گذاری دانست و افزود: ایجاد منطقه آزاد در مجلس مورد بررسی قرار گرفته و در مرحله رفع نقایص است که بعد از تصویب ، در مناطق گرمی ، پارس آباد و بیله سوار اجرایی می شود .

بهنام جو از تلاش برای افزایش اشتغالزایی در استان خبر داد و اضافه نمود : سهمیه اشتغال در شهرستان ها مشخص شده و میزان اشتغال ایجاد شده برای هر شهرستان با اخذ کد ملی افراد ، ثبت و رصد می شود .

وی ادامه داد : در راستای ایجاد اشتغال و تسهیل در روند اشتغالزایی پنجره واحد سرمایه گذاری در استان تشکیل شده که به بررسی مشکلات می پردازد .

استاندار اردبیل از گسترش فازهای فعالیتی کارخانجات مختلف در استان خبر داد و گفت: سرمایه گذاران استانی نیز در راستای گسترش فعالیت واحدها کارهای زیادی انجام داده اند که آغاز فعالیت فاز دوم کارخانه آرتاویل تایر از آن جمله است و فعالیت آن در آینده نزدیک و با حضور مسوولان ارشد کشوری به صورت رسمی آغاز و بیش از 400 نفر نیروی جدید در آن مشغول کار می شوند .

بهنام جو با اشاره به اقدامات انجام گرفته در شهرستان های مختلف استان ، فعالیت کارخانجاتی چون کامیون سازی ، شیرآلات ساختمانی و صنایع تبدیلی مختلف را در راستای ایجاد اشتغال در استان ذکر کرد و تشریح نمود : بر اساس آمارهای اخذ شده از تامین اجتماعی ، تعداد بسیار اندکی از بیمه های قطع شده در سال جاری مربوط به کارگران بوده که این موضوع ، نشانگر رونق اشتغال و کارخانجات استان می باشد .

او بیان کرد: در یک سال گذشته حدود 125 واحد تولیدی راکد فعالیت خود را از سر گرفته است .

استانداراردبیل با اشاره به اهمیت راه ها در توسعه حوزه های گردشگری و صنعت ، از وجود بیش از 150 کیلومتر جاده چهار خطه در استان خبر داد و گفت: این در حالی است که قبل از انقلاب راه مناسبی نداشتیم .

بهنام جو بیان وجود حدود 700 کیلومتر راه در استان را یادآور شد و گفت: در حال حاضر 120 کیلومتر راه توسط راه و شهرسازی در دست اجرا بوده و در برنامه چهارساله تلاش می کنیم عملیات اجرایی حدود 200 کیلومتر دیگر نیز آغاز و بدین گونه بیش از 320 کیلومتر به راه های چهارخطه استان اضافه شود .

او به توسعه حوزه گردشگری استان اشاره کرد و گفت: تا قبل از انقلاب تنها یک مجتمع آبدرمانی در استان وجود داشت ولی هم اکنون چندین مجتمع آبدرمانی و هتل های مختلف راه اندازی شده و به تبع آن ؛ تعداد مسافران بیش تر شده است .

استانداراردبیل ادامه داد : برنامه ریزی های لازم برای استفاده از ظرفیت همه شهرستان های استان در خصوص توسعه گردشگری انجام شده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار