حکم بازنشستگی کشاورزان در 40 روستای استان اردبیل اعطا شد

اردبیل (پانا) - حکم بازنشستگی کشاورزان، روستاییان و جامعه عشایری در 40 روستای استان اردبیل به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران اعطا شد.

کد مطلب: ۸۹۲۵۴۸
لینک کوتاه کپی شد
حکم بازنشستگی کشاورزان در 40 روستای استان اردبیل اعطا شد

مراسم اعطای همزمان و نمادین حکم بازنشستگی کشاورزان، روستاییان و جامعه عشایری استان اردبیل طی آیینی با حضور مدیرکل امور استان های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از مدیران استانی و اهالی منطقه در روستای پیراقوم شهرستان اردبیل برگزار شد .
در این آیین روستاییان عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اردبیل در سه بخش بازنشستگی، از کارافتادگی و فوتی ، حکم بازنشستگی پرداخت مستمری خود را دریافت کردند .
مدیرکل امور استان های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این آیین، خدمت به روستاییان را به معنای جهاد در راه تولید و کاهش مشکلات جامعه عنوان کرد و گفت: زندگی روستاییان با تولید عجین شده و باید به سمت تولید اقتصادی با ارزش افزوده بیشتر حرکت کنند .
خلیل حنیف بیان کرد: دولت در قوانین بودجه سالانه اعتبارات و تسهیلات خوبی برای رونق تولید در روستاها پیش بینی کرده و این کار ارزشمند باید ادامه یابد .
او حمایت از تولید روستایی را برای ثروت آفرینی ضروری خواند و اظهار کرد : بیمه روستاییان و کشاورزان هم در واقع بیمه کردن فرایند تولید در روستاهاست .
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان نیز در این مراسم، خدمت به جامعه روستایی را یکی از اهداف نظام انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: دولت در نظر دارد در راستای توسعه خدمات اجتماعی، همه روستاییان را بیمه کند ولی لازمه این امر عضویت مردم در صندوق های بیمه اجتماعی روستایی است .
رضا عبداللهی تاسیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستاییان و عشایر را از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی ذکر کرد و افزود: تاکنون 51 هزار و 400 نفر از روستاییان، کشاورزان و عشایر استان اردبیل عضو این صندوق شده اند .
او با اشاره به پرداخت دو سوم حق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر استان توسط دولت بیان کرد: هم اکنون 2 هزار و 600 نفر از جامعه روستایی، کشاورزی و عشایر استان اردبیل از این صندوق بازنشسته شده و مستمری دریافت می کنند .
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان پرداخت مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و فوتی را از جمله مزیت های عضویت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ذکر کرد .
عبداللهی عضویت مردم در این صندوق و توسعه فعالیت آن را از جمله اهداف دولت تدبیر و امید اعلام کرد و گفت: دولت با هدف ارتقای رفاه اجتماعی، خدمات گسترده ای را به روستاییان ارائه می کند که بیمه کردن روستانشینان یکی از این خدمات است .
حدود 30 درصد از جمعیت یک میلیون و 300 هزار نفری استان اردبیل در هزار و 700 روستای استان ساکن بوده و اغلب در بخش زراعت و دامداری مشغول به کار هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار