اختصاص 1،5 میلیارد دلار برای توسعه اشتغال روستایی

اردبیل (پانا) - معاون امور پارلمانی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اختصاص 1،5 میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی برای توسعه اشتغال روستایی کشور خبر داد.

کد مطلب: ۸۹۲۵۴۳
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص 1،5 میلیارد دلار برای توسعه اشتغال روستایی

میر هادی رومیانی با اعلام این خبر افزود: 200 میلیارد تومان از این اعتبار برای روستا‌های استان اردبیل در نظر گرفته شده است .

او وسعت ارتزاق و روزی مردم را از اولویت های وزارت تعاون، کار رفاه اجتماعی عنوان کرد و افزود: بهبود روابط کارگران و کارفرمایان موجب ارتقای سطح معیشت مردم شود که برای تحقق این مهم تلاش می شود .

میرهادی قره سید رومیانی با اشاره به تصویب قانون کار کنونی در سال ۶۳ گفت: این قانون تاکنون به شکل اساسی تغییر نیافته و اصلاحات متناسب با نیاز زمان در آن انجام نشده است .
او بیان کرد: در هر مقطعی برای اصلاح قانون کار کنونی اقدام شده، دولت، کارفرمایان و جامعه کارگری نگران تبعات اصلاح آن شده اند .
معاون امور پارلمانی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر ضرورت اصلاح و تصویب قانون کارآمد و به روزرسانی آن برای اعتلای جامعه کارگری افزود: در قوانین بین المللی کار تغییرات زیادی انجام شده ولی قانون کار ایران دست نخورده مانده است .
رومیانی همچنین با اشاره به منتفی شدن طرح تفکیک وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی به سه وزارتخانه گفت: این وزارتخانه با ترکیب کنونی به فعالیت خود ادامه خواهد داد و استرداد لایحه تفکیک درخواست شده است .
او ایجاد اشتغال و توسعه سرمایه گذاری را دغدغه اصلی مسئولان وزارتخانه و نمایندگان مجلس دانست و افزود : وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در فضای محدودیت های داخلی و خارجی با عزم و امید بیشتر برای از بین بردن فقر مطلق و حل مشکلات حوزه کارگری تلاش می کند .
معاون امور حقوقی ، پارلمانی و استان های وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به وجود هزار و 426 هیات مدیره در زیرمجموعه این وزارتخانه و ضرورت ساماندهی اعضای آنها اظهار داشت: به درخواست وزیر بیش از 300 نفر از اعضای هیات مدیره شرکت های زیرمجموعه که بصورت مشترک در چند هیات مدیره حضور داشتند، انصراف دادند .
رومیانی با تاکید بر لزوم استفاده از بانوان شایسته در حوزه مدیریت مجموعه های وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی افزود: باید از همه ظرفیت های مدیریت این سازمان برای خدمت به جامعه کارگری استفاده شود .
او همچنین بیکاری بالای 15 درصد در استان اردبیل را دردآور دانست و گفت: سرمایه گذاری در حوزه های کشاورزی و دامداری در استان اردبیل ظرفیت خوبی است و شرکت های زیرمجموعه وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی از جمله شستا باید در این 2 حوزه اردبیل سرمایه گذاری کنند .

معاون امور پارلمانی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای افتتاح چند واحد تولیدی در اردبیل حضور یافته بود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار