معاون وزیر ورزش و جوانان: بیش از 51 درصد مردم ایران ورزش می کنند

اردبیل (پانا) - معاون فرهنگی و توسعه ورزش های همگانی وزیر ورزش و جوانان خبر داد 51.1 درصد مردم ایران در ورزش های همگانی مشارکت و ورزش می‌کنند.

کد مطلب: ۸۹۲۵۳۹
لینک کوتاه کپی شد
معاون وزیر ورزش و جوانان: بیش از 51 درصد مردم ایران ورزش می کنند

عبدالحمید احمدی در حاشیه افتتاح استخر شهید رجایی اردبیل افزود: تلاش می شود با همکاری و تعامل سایر دستگاهها، فراهم کردن زیرساخت های لازم و تامین اعتبار زمینه مشارکت مردم در ورزش همگانی به 70 درصد برسد .
او با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر همگانی کردن ورزش بیان کرد: توسعه و گسترش ورزش های همگانی در جامعه یکی از الویت‌های وزارت ورزش و جوانان است زیرا علاوه بر اینکه نقش مهمی در سلامتی و تندرستی افراد دارد باعث ایجاد نشاط و امید در جامعه می شود .
احمدی در ادامه از فعالیت 2 هزار و 100 تشکل و سازمان مردم نهاد در کشور خبر داد و گفت: از این تعداد 2 هزار تشکل و سازمان مردم نهاد در پنج سال اخیر تاسیس شده است .
معاون فرهنگی و توسعه ورزش‌های همگانی وزارت ورزش و جوانان افزود: سازمانهای مردم نهاد (سمن ها) در واقع بازوان دستگاه اجرایی در حوزه عمل است و باید از ظرفیت آنها نهایت استفاده را کرد .
مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل نیز با بیان اینکه این پروژه در سال 82 افتتاح شده بود، گفت: این پروژه بعد از افتتاح با توجه به برخی مشکلات به مدت 10 سال بلااستفاده مانده بود .
بهرام آقاخانی افزود: کار به‌سازی استخر شهید رجایی از تیر ماه سال 96 آغاز و با صرف اعتباری بیش از20 میلیارد ریال همزمان با دهه فجر مبارک فجر افتتاح و به بهره برداری می رسد .
او اظهار داشت: استخر پیشرفته شهید رجایی مجهز به امکانات کم نظیری از جمله ماساژ درمانی، نمک درمانی، گیاه درمانی در وان، حمام ترک، بدنسازی، استخر آبگرم و جکوزی، سونای خشک و سونای بخار، استخر کودک و پارکینگ اختصاصی است .

معاون امور فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان همچنین درجلسه شورای عالی ورزش همگانی استان تصریح کرد: توجه به زیرساخت‌های ورزشی مقدمه توسعه ورزش در ابعاد همگانی و قهرمانی بوده و در این راستا باید فرصت‌های برابر پیشرفت در تمامی شهرها و استان‌های کشور فراهم شود.

احمدی بر ضرورت توجه ویژه به توسعه زیرساخت‌ روستاهای کشور تاکید کرد و افزود: بسیاری از استعدادهای ورزشی در مناطق محروم و روستاها قرار داشته و با توجه به قابلیت‌های آنان می‌توان به موفقیت‌های ارزنده‌ای دست یافت.

او به افتخارات حاصل شده در بخش ورزش بانوان نیز اشاره کرد و یادآور شد: طی چهار دهه اخیر در سایه توجه به ورزش بانوان رشد هفت برابری رشته‌های قهرمانی و افزایش ۱۷ برابری مدال آوری در رقابت‌های آسیایی بانوان را شاهد هستیم.

معاون امور فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان توسعه ورزش کشور را در اوضاع تحریم و فشارهای سخت اقتصادی بسیار ارزشمند توصیف کرد و افزود: عملکرد مثبت ورزش بانوان با حفظ تمامی ارزش‌های اخلاقی و اسلامی و رسمیت بخشیدن به پوشش اسلامی محقق شده است.

به گفته احمدی مسئولان باید در مقابل نیازهای ورزشی جامعه راهکارهای متناسب با شرایط فعلی ارائه نمایند تا با اطلاع دقیق از نیازمندی بخش‌ها و مناطق مختلف اقدامات لازم عملیاتی شود.

او به عملکرد مثبت ورزش قهرمانی اردبیل نیز اشاره کرد و افزود: چنین موفقیتی در سایه توجه به ورزش همگانی محقق شده چرا که بدون توجه به توسعه ورزش همگانی، نمی‌توان شانسی برای مدال‌آوری در میادین مهم جهانی متصور شد.

معاون امور فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان اضافه کرد: در استان قهرمان پرور اردبیل درخشش نام‌های ملی در سطوح مختلف و میزبانی از رویدادهای بین‌المللی بسیار ارزنده بوده و نشانگر پتانسیل و ظرفیت بسیار مناسب موجود در این منطقه است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار