رئیس جامعه خیران مدرسه‌ساز:

50 درصد فضاهای آموزشی در دو سال گذشته را خیرین مدرسه‌ساز ساخته‌‌اند

سمنان (پانا) - رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور بابیان اینکه ۶۵۰ هزار نفر خیر مدرسه‌ساز در ایران فعالیت دارند، به نقش خیرین مدرسه ساز در توسعه فضاهای آموزشی کشور، اشاره کرد و از ساخت بیش از 50درصد فضاهای آموزشی کشور در دوسال گذشته توسط خیرین مدرسه‌ساز خبر داد.

کد مطلب: ۸۹۲۵۱۰
لینک کوتاه کپی شد
50 درصد فضاهای آموزشی در دو سال گذشته را خیرین مدرسه‌ساز ساخته‌‌اند

محمدرضا حافظی، در مراسم افتتاح دبیرستان ۱۲ کلاسه خیرساز محمدرسول الله(ص) سمنان بابیان اینکه مشارکت خیران در توسعه فضاهای آموزشی امسال ۱۲ میلیارد ریال است، ابراز داشت: در شرایطی که دولت با کمبود منابع مالی مواجه است و قادر به ارائه خدمات عمرانی به همه حوزه‌ها نیست حضور خیران مدرسه‌ساز می‌تواند به تسریع پروژه‌های مدرسه‌سازی بیانجامد.

وی بابیان اینکه اعتبارت دولتی در زمینه مدرسه‌سازی سال گذشته دو هزار میلیارد ریال گزارش می‌شود، اضافه کرد: این رقم به صورت کامل تخصیص پیدا نکرده است؛ بنابراین همکاری خیران مدرسه‌ساز می‌تواند بسیار موثر باشد.

رئیس جامعه خیران مدرسه‌ساز کشور بابیان اینکه ۶۵۰ هزار نفر خیر مدرسه‌ساز در ایران فعالیت دارند، ابراز داشت: خیران طی ۲۲ سال گذشته با حضور و مشارکت خودشان سهم ۵۰ درصدی را در توسعه فضاهای آموزشی ایفا کردند که می‌بایست در این راستا علاوه بر مردم دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی نیز همکاری‌های لازم را داشته باشند.

حافظی ضمن بیان اینکه طی ایام دهه فجر ده‌ها پروژه خیر ساز در کشور افتتاح می‌شود و روز گذشته در خوزستان ۱۱۰ مدرسه خیر ساز افتتاح شد، تصریح کرد: سهم خیران مدرسه‌ساز در توسعه فضاهای آموزشی بین ۲۰ تا ۲۵ هزار واحد آموزشی است.

وی از همکاری یک هزار خیر مدرسه‌ساز در نقاط مختلف جهان در توسعه فضاهای آموزشی کشور خبر داد و اضافه کرد: این خیران در کشورهای مختلف از جمله آلمان، امارات متحده عربی، هندوستان و غیره فعال هستند که به‌زودی در کشورهای کانادا و آمریکا نیز پرچم خیران مدرسه‌ساز برافراشته می‌شود.

رئیس جامعه خیران مدرسه‌ساز کشور همچنین با اشاره به توصیه دین مبین اسلام مبنی بر فضیلت دانش بیان کرد: دین مقدس اسلام، فضیلت دانش را فراتر از عباداتی دانست که ما مسلمانان به جای آورده‌ایم.

حافظی با اشاره به حرکت خیرخواهانه بنیاد مصلی‌نژاد در امر مدرسه‌سازی بیان کرد: خیر نیک‌اندیش دکتر مصلی‌نژاد در این مسیر حرکت کرده و این فضیلت متوجه زندگی وی است.

وی به واقعیت موجود در جامعه اشاره و تصریح کرد: ما مسلمانان پس از مرگ وصیت می‌کنیم ثلث اموال ما در راه خدا هزینه شود؛ اما شاید فرزندان ما نپذیرند و فرزند بنده زندگی، رفاه و خودرو را ارجح قرار دهد و به وصیت من عمل نکند.

رئیس جامعه خیران مدرسه‌ساز کشور بیان کرد: دکتر مصلی‌نژاد واقعیت زندگی را خوب درک کرده است و با خلق بنیاد فرهنگی مصلی‌نژاد در حیات خود به دست خویش در کار خیر مشارکت کرد و در فرهنگ و امری که باعث ارتقاء جامعه است، سرمایه‌گذاری می‌کند تا برکت این حرکات در زندگی و جان وی اثر مثبت و پایدار باشد.

حافظی با بیان اینکه راه ما انسان‌سازی بوده و در حال حاضر 37 درصد از کل مدارس موجود کشور با مشارکت خیران احداث شده است، افزود: این حرکت روزافزون است و تلاش می‌شود تا خیران در این عرصه حضور پیدا و چنین فضایی را برای آینده‌سازان احداث کنند تا افراد زیادی به علم و دانش مبادرت ورزند.

رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز اضافه کرد: فرزندانی که در این مدارس مشغول تحصیل هستند، داروی ضد سرطان کشف کرده و برای بشریت مفید و سازنده هستند و تلاش ما این است آن حرکت در داخل و خارج کشور مستمر باشد.

حافظی با اشاره به صدور فرمان امام راحل مبنی بر اینکه همه کشور باید مدرسه شود، ادامه داد: پس از فراگیر شدن این پیام، جامعه خیران به وجود آمد و این حرکت در حال استمرار است؛ اطمینان داریم مشارکت مردم آن‌چنان مؤثر خواهد بود که در آینده فضای امنی را احداث کنیم که اگر زلزله‌ای به وقوع پیوست، جان مردم در این مکان، در امان باشد و برنامه جامعه خیرین این است در 25 هزار مدرسه خیرساز این امکانات را به وجود آوریم.

به گزارش پانا؛ طی مراسمی مدرسه ۱۲ کلاسه خیّرساز مصلّی‌نژاد (محمد رسول الله) شهر سمنان به بهره برداری رسید، برای ساخت این مجموعه ۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار