استاندار سمنان: عملکرد خیران مدرسه ساز در سمنان چشمگیر است

سمنان (پانا) - استاندار سمنان عملکرد خیران مدرسه ساز در ساخت مراکز آموزشی در استان سمنان را چشمگیر و غیرقابل وصف دانست.

کد مطلب: ۸۹۲۵۰۷
لینک کوتاه کپی شد
استاندار سمنان: عملکرد خیران مدرسه ساز در سمنان چشمگیر است

علیرضا آشناگر استاندار سمنان در آیین افتتاح مدرسه خیّرساز محمد رسول الله(ص) سمنان که با حضور محمدرضا حافظی رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور و به همت بنیاد فرهنگی مصلی نژاد برگزار شد، گفت: بیش از 30 درصد از مدرسه های استان سمنان تخریبی است که انتظار داریم خیران برای بازسازی این مدرسه ها به کمک آموزش و پرورش بیایند.

وی خاطرنشان کرد: ضریب جمعیت دانش آموزی در مناطق صنعتی استان سمنان رو به افزایش است و باید با برنامه ریزی اصولی برای تکمیل و ساخت مدرسه ها در استان اقدام کرد.

استاندار سمنان رفع مشکلات زیرساختی در بخش آموزشی و پرورشی را از رویکردهای مهم و اساسی در نظام جمهوری اسلامی ذکر کرد و افزود: خیران و دولتمردان در 40 سال گذشته دستاوردهای بسیار ارزشمندی در این بخش داشته اند.

آشناگر با بیان اینکه بیش از 50 درصد از مدرسه های استان سمنان با همکاری خیران ساخته می شود و امیدواریم این رقم با همکاری دیگر افراد نیکوکار در استان افزایش یابد، تصریح کرد: همکاری های خیران در چند سال گذشته در ساخت مدرسه و مراکز آموزشی در استان سمنان قابل توجه بوده و مسؤولان قدردان زحمات و تلاش های این قشر فرهیخته هستند.

استان سمنان مشکل کمبود فضای آموزشی دارد

استاندار سمنان با اشاره به مشکل کمبود فضای آموزشی در برخی شهرستان‌های این استان گفت: علاوه بر این ۳۶ درصد از مدارس استان سمنان تخریبی است و دولت به‌تنهایی قادر به حل این مشکلات نیست.

آشناگر بر ضرورت مقاوم‌سازی مدارس قدیمی این استان تأکید کرد و گفت: بر اساس آخرین آمار 36 درصد فضاهای آموزشی استان سمنان تخریبی بوده و نیازمند بازسازی هستند.

وی از آمادگی استانداری برای حمایت و پشتیبانی از خیرین استان خبر داد و افزود: مسئولان باید زمینه جذب خیرین در بخش‌های مختلف و ازجمله در حوزه مدرسه‌سازی و سلامت را بیش‌ازپیش فراهم کنند.

استاندار سمنان در بخش دیگری از این مراسم با تقدیر از حضور دانش‌آموزان در آیین افتتاح این دبیرستان تصریح کرد: ما نیازمند نشر فرهنگ گفت و گو هستیم و شما دانش‌آموزان باید بیش از دیگران در این زمینه فعالیت کنید.

آشناگر با بیان اینکه شما دانش‌آموزان باید تفاوت‌های یکدیگر را به رسمیت بشناسید، افزود: دانش آموزان و نسل جوان باید میزان گفت و گو با یکدیگر را بیش از گذشته تمرین کنند.

استاندار سمنان بر ضرورت توجه به نشاط اجتماعی تأکید کرد و گفت: نشاط در بین دانش آموزان می‌تواند به رشد بیشتر این قشر آینده‌ساز کمک کند.

گفتنی است: آموزشگاه خیّرساز محمد رسول الله(ص) به همت بنیاد فرهنگی مصلی نژاد با اعتبار 50 میلیارد ریالی در شهرستان سمنان به بهره برداری رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار