مدیرکل مشارکت های نوسازی مدارس:

سرانه فضای آموزشی در کشور استاندارد نیست

سمنان (پانا) - مدیرکل مشارکت های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: سرانه فضای آموزشی در کشور با وجود ساخت صدها مدرسه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به حد استاندارد نرسیده است.

کد مطلب: ۸۹۲۴۹۳
لینک کوتاه کپی شد
سرانه فضای آموزشی در کشور استاندارد نیست

محمدرضا قربانی، در آیین افتتاح مدرسه خیرساز محمد رسول الله(ص) سمنان افزود: سرانه فضای آموزشی پیش از انقلاب اسلامی به ازای یک دانش آموز در کشور یک متر و 30 سانتیمتر بود که این رقم اکنون به بیش از پنج متر و 50 سانتیمتر رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: استاندارد سرانه فضای آموزشی در کشور هشت متر و 50 سانتیمتر به ازای یک دانش آموز است که از این حیث سه متر با شرایط مطلوب فاصله داریم.

مدیرکل مشارکت های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: انتقال فرهنگ مدرسه سازی در کشور باید به معنی واقعی نهادینه شود و خیران جدید برای ساخت فضاهای آموزشی وارد میدان شوند.

قربانی تصریح کرد: رفع مشکلات زیرساختی در بخش آموزش در اولویت کاری تمامی خیران کشور قرار گیرد و با این رویکرد می توان برای افزایش سواد علمی و آموزشی در کشور اقدام کرد.

وی اضافه کرد: مدرسه سازی از قرن های گذشته در کشور رواج داشت و با این دیدگاه خداپسندانه اندیشمندان بنامی برای آبادانی ایران رشد پیدا کردند. مدرسه سازی نمادی از تمدن اصیل ایرانی است و خیران نیک اندیش با الگوبرداری از پیشینیان خود برای توسعه این مرز و بوم گام برمی دارند.

مدیرکل مشارکت های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود: دستاوردهای خیران مدرسه ساز بعد از انقلاب اسلامی برای ساخت فضاهای آموزشی در کشور غیرقابل انکار است و آحاد مردم قدردان تلاش های خداپسندانه این عزیزان هستند.

به گزارش پانا، در این آیین علیرضا آشناگر استاندار سمنان، محمد دستورانی مدیرکل آموزش و پرورش استان، سعید هژبری مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان، علی اصغر جمعه ای رئیس خیرین مدرسه ساز استان و چند تن از مدیران کل دستگاه های اجرایی و خیران مدرسه ساز استان و کشور حضور داشتند.

مدرسه خیّرساز محمد رسول الله(ص) سمنان به همت بنیاد فرهنگی مصلی نژاد با اعتبار 50 میلیارد ریال همزمان با چهارمین روز از گرامیداشت دهه مبارک فجر افتتاح شد.

در استان سمنان 793 فضای آموزشی، پنج هزار و پنج کلاس درس به مساحت 653 هزار و 934 متر مربع وجود دارد، 41 درصد کلاس های درس این استان نیازمند مقاوم سازی و 36 درصد مدرسه ها تخریبی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار