مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جمع مدیران مدارس بجستان:

اقتدار، عزت و استقلال کشور ما به برکت انقلاب اسلامی بدست آمده است

مشهد (پانا) - با حضور مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، جمعی از مسئولین و همچنین مدیران مدارس شهرستان، گردهمایی مدیران مدارس شهرستان بجستان برگزار شد.

کد مطلب: ۸۹۲۴۱۹
لینک کوتاه کپی شد
اقتدار، عزت و استقلال کشور ما به برکت انقلاب اسلامی بدست آمده است

قاسمعلی خدابنده مدیرکل این سازمان گفت: خیرین عزیز مدیون و مرهون لطف خداوند هستند؛ چرا که خداوند هم به ایشان مکنت مالی عطا کرده و هم این توفیق را عنایت فرموده که از این ثروت در راه ساختن آینده کشور استفاده نمایند؛ پیشرفت آموزش و پرورش هم مدیون مرهون نیک اندیشی و اقدامات خداپسندانه این خیرین است.

وی افزود: هر چند در ده سال اول انقلاب درگیر جنگ بودیم و آنچه داشتیم صرف جنگی ناخواسته و تحمیلی شد با این حال اقدامات خوبی صورت پذیرفت و دستاوردهای گسترده ای در حوزه های مختلف از جمله شهرسازی، پزشکی، آموزش و پرورش، مخابرات، صدا و سیما و... حاصل شده است.

خدابنده ادامه داد: امنیت کشور ما به عنوان کشوری که در یک منطقه پرحاشیه قرار گرفته است زبان زد و بی نظیر است که در سایه تلاش نیروهای امنیتی و نظامی اتفاق افتاده و نعمت بسیار بزرگی است.

وی تصریح کرد: اقتدار، عزت و استقلال کشور ما به برکت انقلاب اسلامی بدست آمده است و امروز جزو کشور های تاثیر گذار در منطقه هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی خاطر نشان کرد: پیش از انقلاب اسلامی در استان خراسان بزرگ حدود ۴ هزار مدرسه وجود داشته است و آمار با سوادی در روستاها حدود ۲۲ درصد بوده است اما امروز تنها در استان خراسان رضوی ۱۰ هزار مدرسه وجود دارد و درصد افراد با سواد نیز به بیش از ۹۷ درصد افزایش یافته است.

خدابنده گفت: امروز با زیر ساخت های خوبی که به برکت انقلاب اسلامی به وجود آمده بسیار راحت می توانیم بر مشکلات فائق آییم.

وی افزود: آموزش و پرورش امروز از محدودیت های مالی و امکاناتی رنج می برد.

خدابنده ادامه داد: در شهرستان بجستان تقریبا به ازای هر ۱۰ دانش آموز یک معلم وجود دارد و وضعیت نیروی انسانی در شهرستان بجستان مساعد است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: تمرکز بر نقصان ها و کمبودها ما را به توفیق نخواهد رساند اما اگر بر استفاده بهینه از داشته ها تمرکز کنیم توفیق حاصل خواهد شد.

وی تاکید کرد: امروز باید در آموزش و پرورش خود را با تغییراتی که در حوزه های مختلف اتفاق افتاده همراه سازیم و ما نیز در ابعاد شناختی، عاطفی، رفتاری و نگرشی تغییراتی در خود ایجاد نماییم.

خدابنده اظهار کرد: مدیریت در سیستم ها دستخوش تغییرات زیادی شده است و لذا در حوزه آموزش و پرورش نیز باید به سمت مدیریت مشارکتی حرکت کنیم تا به جای بخشنامه و دستورالعمل، روابط انسانی در دستگاه حاکم گردد و خلاقیت در سازمان آموزش و پرورش جاری شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: رسالت اصلی ما در آموزش و پرورش اجرای سند تحول بنیادین است که از ما تعلیم و تربیت تمام ساحتی را خواسته است.

وی تاکید کرد: هر چقدر مشارکت بین ارکان تعلیم و تربیت بیشتر شود حرکت به سمت تربیت تمام ساحتی راحت تر و بهتر اتفاق خواهد افتاد.

خدابنده خاطر نشان کرد: توسعه متوازن رشته ها، طرح های مهارت آموزی از جمله ایران مهارت، تفویض اختیار به مدیران برای اجرای برنامه ویژه مدرسه، جایگزینی تکالیف مهارت محور با مشق شب، نهضت حفظ جز ۳۰ قرآن کریم و برگزاری جشنواره های جابر و خوارزمی برای تقویت استعداد های دانش آموزی از جمله طرح هایی است که در دستگاه تعلیم و تربیت استان اجرایی می شود.

وی در پایان گفت: اصول حاکم بر تعلیم و تربیت با توجه به سند درس ملی تفکر و تعقل، علم و عمل و ایمان و اخلاق است که در حوزه ارتباط دانش آموز با خود (خودشناسی)، با خالق (خداشناسی)، ارتباط با مخلوق و ارتباط با آفرینش و خلقت باید دانش آموزان را ارتقاء دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار