تکریم و معارفه رؤسای اداره حراست آموزش و پرورش استان بوشهر

حراست و صیانت از نیروی انسانی اولویت نخست آموزش و پرورش است

بوشهر(پانا)_ مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: حراست و صیانت از نیروی انسانی اولویت نخست آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۸۹۲۴۰۱
لینک کوتاه کپی شد
حراست و صیانت از نیروی انسانی اولویت نخست آموزش و پرورش است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، ناصر کرمی در آیین تکریم و معارفه حراست آموزش و پرورش استان بوشهر در سالن کنفرانس مرکز رفاهی-آموزشی استاد نبوی بوشهر با بیان این که آموزش و پرورش، رسالت سنگین تربیت نیروی انسانی و شهروندان جامعه را بر عهده دارد اظهار داشت: دستگاه آموزش و پرورش در هر کشوری مورد توجه حاکمان و مردمان آن کشور است.

کرمی، تربیت نیروی انسانی را کار بسیار ظریفی دانست و ادامه داد: کوتاهی در تربیت نیروی انسانی، جبران عقب ماندگی های وابسته به آن را بسیار سخت و گاهی ناممکن می کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: کشورهایی که سیستم آموزشی موفقی داشته اند در سایر زمینه ها نیز موفق بوده اند و جز کشورهای توسعه یافته هستند.

وی با بیان این که نقشه راه آموزش و پرورش سند تحول بنیادین است و تربیت نیروی انسانی در طراز جمهوری اسلامی مدنظر سند است افزود: با اجرای صحیح این سند، باید شهروندانی تربیت شوند که به مراحلی از حیات طیبه دست پیدا کنند.

کرمی، جایگاه مجموعه حراست در آموزش و پرورش را خطیر و مورد توجه دانست و ابراز داشت: واژه حراست در بسیاری از سازمان ها، حراست فیزیکی را به ذهن مبادرت می دهد ولی در آموزش و پرورش، حراست و صیانت از نیروی انسانی اولویت نخست مجموعه است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان این که بزرگترین سرمایه کشور نیروی انسانی است و تربیت این نیروی انسانی بر عهده معلمان جامعه است یادآور شد: با توجه به این کار مهم و ارزشمند که استعدادهای کشور را از بالقوه به بالفعل تبدیل می کند حفظ شان و مقام معلم و حراست آن بسیار مهم است.

وی با تاکید بر این که حراست، چشم بینا و گوش شنوای سازمان است و باید به همه جنبه ها توجه داشته باشد عنوان کرد: حراست ها در سازمان باید مشاوری امین و دلسوز برای مدیر باشند و باید نسبت به نقاط ضعف و قوت و فرصت ها و تهدیدها حساس باشند.

کرمی خاطرنشان کرد: «عباس جاشوگری» چهره ای آشنا برای آموزش و پرورش استان بوشهر است و از افراد دلسوز نسبت به معلمان و فرهنگیان استان بوده است که سعی در حل مسائل با حفظ شان معلمان را سرلوحه کار خود قرار داده بود.

معاون پیشگیری و حفاظت فیزیکی مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش نیز در این آیین با اشاره به این که جهان امروز متکی بر دانایی و تربیت نیروی انسانی است که این خطیر، وظیفه معلمان است اظهار داشت: آموزش و پرورش سرمایه های مهمی همچون معلمان و دانش آموزان را دارد و همه نسبت به صیانت از این سرمایه ها مسئولند و حراست نیز در کنار دیگر مجموعه ها باید همکاری لازم را داشته باشد.

فخرالدین محدث با تاکید بر این که امروز به حراست حرفه ای و یک حراست موثر و تصمیم ساز نیاز است ادامه داد: با توجه به انتظارات دستگاه های بیرونی از آموزش و پرورش و همچنین انتظارات این دستگاه، حراست باید هنر ارتباط و تعامل داشته باشد و با استفاده این هنر و درایت، مجموعه ها را به هم ارتباط دهد و به هم نزدیک کند.

وی تصریح کرد: اساس و حیات افراد به آبروی آن هاست و با توجه به آیه ای از قرآن، پرهیز از بدگمانی و سوء ظن، عدم تجسس در امور پنهانی مردم و همچنین عدم بازگویی اطلاعات مردم و نادیده انگاری از خصیصه های یک حراست است.

محدث با بیان این که حراست وقایع اتفاقیه از وظایف حراست نیست افزود: حراست باید آینده نگر و آینده پژوه باشد و پیش بینی، انعکاس آینده، اشرافیت بر موضوعات و گلوگاه ها و واقف بودن بر محیط و پیشگیری نه مچگیری کردن از نکات مهم حراست امروز است.

در پایان با معرفی مهدی سروش به عنوان رئیس جدید حراست آموزش وپرورش استان بوشهر از فعالیت‌ها و کوشش‌های عباس جاشوگری در این پست قدردانی شد.

مهدی سروش پیش از این، رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان و مدیر حراست آموزش و پرورش شهرستان بوشهر نیز بوده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار