نصرالله: ایران در مواجهه با آمریکا تنها نخواهد بود

تهران (پانا) - دبیرکل حزب الله لبنان محور مقاومت را قوی ترین محور در منطقه توصیف کرد و با بیان اینکه مدت هاست که امکان جنگ اسرائیل علیه ایران وجود ندارد، گفت: اگر آمریکا بخواهد به ایران حمله کند، تهران در این مواجهه تنها نخواهد بود.

کد مطلب: ۸۹۲۳۷۹
لینک کوتاه کپی شد
نصرالله: ایران در مواجهه با آمریکا تنها نخواهد بود

به گزارش ایرنا، سید حسن نصرالله در جشن 40 سالگی انقلاب اسلامی ایران با نام «چهل بهار» که هم اکنون در مجتمع سیدالشهداء در حومه جنوبی بیروت برگزار می شود، با بیان اینکه یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب ایران استقلال 40 ساله آن است افزود: ایران از معدود کشورهایی در جهان است که در تصمیم و اراده ملی خود مستقل است.
وی افزود: سلام و بزرگداشت و تکریم خود را به روح امام خمینی (ره) بنیانگذار این پیروزی و رهبر تاریخی این انقلاب تقدیم می کنیم و همچنین به روح شهدا، آنها که در کنارش ایستادند و مقاومت کردند و قبل و بعد انقلاب به شهادت رسیدند.
نصرالله تصریح کرد: انقلاب ایران روبروی همه سختی ها ایستاد و از روز اول بنای کشور جدید را بر مبنای حاکمیت مردم گذاشت.
دبیر کل حزب الله لبنان سپس با برشمردن دستاوردهای ایران انقلابی در 40 سال اخیر گفت: ایران اکنون رتبه شانزدهم جهان را در تولید علم دارد و در منطقه حائز رتبه اول است.
وی ادامه داد: ایران هرگز از التزام خود به قضیه فلسطین دست نکشید با وجود اینکه درگیر جنگی تحمیلی علیه موجودیت آن کشور است.
سید حسن نصرالله افزود: دستاوردهای انتخابات ایران هم هرگز و حتی در طول جنگ تحمیلی متوقف نشد.

روایت نصرالله از اعتراف محمد بن سلمان

سید حسن نصرالله گفت: اشتباه است اگر جریان های منطقه کشمکش سعودی - ایرانی توصیف شود. آنچه در منطقه رخ می دهد جنگی آمریکایی علیه ایران و عربستان سعودی ابزار آن است.
نصرالله افزود: محمد بن سلمان اعتراف کرد که واشنگتن از او خواسته است برابر اندیشه امام خمینی (ره) وهابیت را انتشار دهد.
به گفته دبیرکل حزب الله لبنان کشمکش در منطقه ادامه خواهد یافت و اشکال مختلفی به خود خواهد گرفت.
نصرالله تصریح کرد: از موفقیت های ایران کمک به سوریه در مواجهه با تروریسم است همان گونه که به ما در لبنان در مقابله با تکفیری ها کمک کرد.
دبیرکل حزب الله لبنان سپس اشاره کرد که «تحریم های ضد ایرانی به علت حمایت از حزب الله و جنبش های مقاومت نیست» توضیح داد: تحریم های ضد ایرانی از سال 1979 (1357) قبل از وجود حزب الله و جنبش های مقاومت آغاز شد. آمریکا بر خصومت با ایران اصرار دارد زیرا ایران برابر واشنگتن سر خم نمی کند و فقط برای منافع ملت خود کار می کند. آمریکا با ایران دشمن است زیرا ایران کشوری مستقل و صاحب تصمیم است.

آماده تجهیز ارتش لبنان به سامانه دفاع موشکی هستم

سید حسن نصرالله گفت: ایران و محور مقاومت در حال حاضر قوی ترین محور در منطقه هستند و امکان جنگ اسرائیل علیه ایران مدت هاست وجود ندارد. اگر آمریکا بخواهد به ایران حمله کند تهران در این مواجهه تنها نخواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: ایران با خردمندی رهبر آن و صبر ملت از رنج تحریم ها عبور خواهد کرد. افق مقابل ما پیروزی مقاومت است و شکست محور آمریکا و هم پیمانانش.
دبیرکل حزب الله لبنان خطاب به ملت های عربی و اسلامی گفت: به شما می گویم ایران از دولت هایتان چیزی نمی خواهد. ایران آماده است تا نفت و برق و صنعت و... ارائه کند و راه حل برق در لبنان برای ایران آسان تر از تنفس هوا است. چرا باید در لبنان وارد کننده دارو باشیم در حالی که ایران می تواند به ما در حل ریشه ای مشکل کمک کند؟ چرا لبنان از همکاری و استفاده از توان ایران ترس دارد؟
وی افزود: من به عنوان دوست ایران آماده ام برای ارتش لبنان سامانه دفاع هوایی با هدف مقابله با جنگنده های اسرائیلی فراهم کنم.
نصرالله ادامه داد: با امام خمینی (ره) وارد دوران پیروزی ها شدیم و التزام به ولایت فقیه را افتخار خود می دانیم.
شبد**9241**1010

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار