معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد خبر داد

افتتاح بیمارستان 320 تختخوابی فرهیختگان

تهران (پانا) - معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی از افتتاح بیمارستان 320 تختخوابی فرهیختگان به مناسبت 22 بهمن خبر داد.

کد مطلب: ۸۹۲۳۶۹
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح بیمارستان 320 تختخوابی فرهیختگان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد، محسن نفر معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی بعد از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت افتتاح بیمارستان فرهیختگان اظهار کرد: به تازگی مجوز بهره‌برداری از بیمارستان فرهیختگان را دریافت کردیم و روز یکشنبه 21 بهمن ماه این بیمارستان با استانداردهای لازم و به روز دنیا افتتاح می‌شود البته سال ها از ساخت این مجموعه بیمارستانی می گذرد اما با توجه به اینکه باید همه استاندارهای لازم وزارت بهداشت در این بیمارستان محقق می‌شد این مراسم اندکی به طول انجامید.

وی با بیان اینکه بیمارستان فرهیختگان این مسیر را طی کرد و اکنون آماده خدمت‌رسانی به مردم است، افزود: افتتاح بیمارستان فرهیختگان در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در ایام مبارک دهه فجر صورت می گیرد و باید توجه داشته باشیم که دانشگاه آزاد اسلامی نیز محصول همین انقلاب است.
معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه پروانه بهره‌برداری از بیمارستان 320 تختخوابی فرهیختگان صادر شده و می‌توان از بخش‌های مختلف این مجموعه استفاده کرد، افزود: بخش پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی بسیار قوی و با اهمیت است و خرسندیم که دانشگاه آزاد از این پتاسیل و ظرفیت برخوردار است.
به گفته نفر، رشته پزشکی در تمام دنیا رشته بسیار پرهزینه ای است و در بسیاری از کشورها، سیستم دولتی عهده‌دار آموزش پزشکی است زیرا سازمان‌های خصوصی از عهده هزینه‌های آن برنمی‌آید اما دانشگاه آزاد اسلامی یکی از سازمان‌های غیردولتی دارای آموزش پزشکی است.
وی ادامه داد: هم اکنون یک سوم پزشکان کشور در دانشگاه آزاد اسلامی تربیت شده و آموزش می بینند و حدود ۴۰ درصد آموزش پرستاری کشور توسط دانشگاه آزاد اسلامی انجام می‌شود.
معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی یادآور شد: در سیستم پزشکی، عرصه درمانی و همچنین برای افزایش کیفیت داشتن بیمارستان بسیار مفید است اگر بیمارستان نباشد بسیاری از کیفیت‌های آموزش را از دست خواهیم داد زیرا رشته ای که فقط دانشجوی مقطع لیسانس تربیت کند کیفیت آن ارتقا نخواهد یافت چراکه تحقیق و پژوهش تازه در دوره کارشناسی ارشد و دکتری آغاز می‌شود. برای ارتقای کیفیت باید دوره‌های تخصصی و فوق تخصصی را افزایش دهیم تا زمانی که بیمارستان با کیفیت نداشته باشیم ارتقای کیفیت محقق نمی‌شود.
به گفته نفر، بیمارستان فرهیختگان در منطقه‌ای واقع شده که بیمارستان دولتی فعالی وجود ندارد و می‌توان با کمک این بیمارستان به مردم این منطقه خدمات درمانی و سلامت ارائه داد، همچنین بیمارستان 320 تختخوابی فرهیختگان جزو بیمارستان های جنرال محسوب می شود که همه تخصص ها را در خود جای داده است.
این مقام مسئول در دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: اورژانس بیمارستان فرهیختگان دارای دو بخش سرپایی و بستری است و همچنین مجهز به پد هوایی که می توانیم با همکاری و هماهنگی با سازمان اورژانس کشور بیماران اورژانسی را از طریق هوایی به این بیمارستان انتقال دهند.
نفر یادآور شد: بخش دیالیز یکی از مشکلات بخش سلامت کشور است که به دلیل عدم درآمد زایی مورد اقبال بیمارستانها قرار نمی گیرد اما در بیمارستان فرهیختگان 18 تخت بیمارستانی به بخش دیالیز اختصاص پیدا کرده است، همچنین همه اعمال جراحی در این بیمارستان قابل انجام است و بخش آزمایشگاه و رادیولوژی بیمارستان فرهیختگان مجهز است حتی در این مرکز امکان درمان سرطان هایی مانند آنوکولوژی را هم داریم.
به گفته نفر، بیمارستان فرهیختگان هم اکنون با 200 تخت بیمارستانی آغاز به کار کرده و بخشهای آنژیوگرافی، اعمال حراحی قلب را نیز آغاز خواهیم کرد و قول می‌دهیم در 6 ماه آینده این بخش‌ها نیز آماده به کار شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار