مدیرکل استاندارد استان همدان اعلام کرد:

استاندارد ملی در حوزه محصولات بومی در دستور کار استاندارد

همدان(پانا) - مدیرکل استاندارد استان همدان در جمع اصحاب رسانه ضمن بیان این که ٤٠٠ مدیر کنترل کیفی واجد صلاحیت در همدان فعال هستند، بهبود وضعیت اشتغال کشور و به تبع استان را متأثر از تولید کیفیت دانست که در این صورت تولید و اشتغال کشور با استاندارد پیشرو خواهد بود.

کد مطلب: ۸۹۲۳۵۸
لینک کوتاه کپی شد
استاندارد ملی در حوزه محصولات بومی در دستور کار  استاندارد

محمد مددی با اشاره به این که ٧٨ پروانه کاربرد نشان استاندارد در استان صادر شده است گفت: یک هزار و ٤٠٢ فرآورده در استان تولید می‌شود که مشمول استاندارد اجباری است و بالغ بر ٩٠٠ فرآورده دارای نشان استاندارد هستند و ٦٠٠ مورد نیز در پروسه تمدید، تعلیق و یا متقاضی هستند. مددی ضمن بیان این که تدوین استاندارد ملی در حوزه محصولات بومی در دستور کار استاندارد قرار دارد گفت: تا کنون برای ٥ مورد نشان استاندارد صادر شده است.
او با اشاره به این که ٣٥ سند استاندارد ملی تدوین شده است بیان کرد: امروزه مباحث علمی، فنی و پیچیده است و استاندارد فقط برای تولید نیست و اکنون رویکرد سازمان این است تا همه اقلام متعلق به کشور از استاندارد برخوردار باشد.
مددی بیان کرد: فرآیند تعلیق از ١ الی ٦ ماه انجام می شود و استاندارد، استقرار دولت الکترونیک را به خوبی انجام داده است و ٨ سامانه تخصصی در این نهاد فعالیت دارند.
او اظهار داشت: ٩ هزار و ٢٥٤ فقره بازرسی از شبکه توزیع استان انجام شده است و ٣٤٠ نمونه خریداری شده که در حوزه بازرسی از تجهیزات شهربازی و زمین بازی ٤٧٠ مورد بازرسی قرار گرفته است.
مدیرکل استاندارد استان همدان با اشاره به این که در بازرسی فنی انرژی صنایع، انرژی بر ٢٦ مورد است گفت: ٣١ استاندارد ملی در صنایع کشور اجرایی می‌شود و در همدان ٢٠ واحد باید به استاندارد برسند.
مددی با یادآوری این نکته که از یک هزار و ٥٦١ مورد واحدهای تولیدی استان، نمونه برداری انجام شده است افزود: همدان جز دستگاه های برتر در جشنواره شهید رجایی بوده است و امسال در شاخص‌های تخصصی، دستگاه اول استان و در شاخص های عمومی، دستگاه دوم استان محسوب می شود.
او از وجود ٧٠٠ زمین بازی یا پارک محله ای در نقاط مختلف استان همدان خبر داد و افزود: تنها یک پارک محله ای در استان همدان استاندارد شده است و در این زمینه شهرداری همه شهر ها، موظف به استاندار سازی تمام مناطق پارک محله ها هستند و باید اقدامات اصلاحی و امکان تجهیزات را فراهم کنند.
مددی تصریح کرد: ٢٩٢ تجهیز بازی در سامانه شهربازی استان همدان به ثبت رسیده است که از این میزان ٢٤١ مورد دارای استاندارد بوده و ٥١ تجهیز پلمپ شده است همچنین برای برخی از دستگاه ها اقدام اصلاحی فک پلمپ صورت گرفته است.
مدیرکل استاندارد استان همدان با بیان این که استان همدان مشکلات و چالش‌های بسیاری در زمینه استانداردسازی پارک‌های محله‌ای دارد، گفت: بارها تذکرات شفاهی و کتبی برای استانداردسازی پارک‌های محله‌ای به شهرداری صادر شده است اما از سوی این دستگاه اجرایی اقدامی صورت نگرفته و در آخرین جلسه، بازه زمانی به عنوان فرصت برای اصلاح به شهرداری ها داده شد.
او با اشاره به استاندارد طلا در استان همدان اظهار داشت: وظیفه اداره استاندارد بررسی عیار فلزات گرانبها و کنترل مستمر آنها در تولید و عرضه بر اساس روش اجرایی نظارت بر عملکرد واحدهای تولیدکننده و توزیع کننده مصنوعات طلا است که بر اساس نتایج آزمون تعداد ٦٠ نمونه برداری از واحدهای صنفی عرضه کننده طلا، تعداد ٣٧ نمونه مطابق با استانداردهای مربوطه و عیار رسمی بوده و دو نمونه عدم انطباق بحرانی داشته است.
مدیرکل استاندارد استان همدان خاطر نشان کرد: از ابتدای امسال صدور ٦٩ فقره ابطال پروانه استاندارد و ٧٠ مورد تعلیق پروانه در استان همدان انجام شد که در بخش ابطالی‌ها ٥٩ فقره مربوط به استانداردهای اجباری و ١٠ مورد مربوط به استانداردهای تشویقی بوده که بیشتر پروانه های ابطالی صادر شده، مربوط به صنایع غذایی بوده است.
مددی با بیان این که از ابتدای امسال ٤٩٠ تأییدیه آسانسور در استان صادر شده است گفت: وضعیت آسانسورها امسال نسبت به سال ٩٥ بهبود یافته است ولی تعدادی آسانسور در ادارات توقیف شده است که نیاز به اصلاح دارد.
فرحناز یادگاری- مریم پیری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار