معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اعلام کرد:

سرمایه‌گذاری 475 میلیون یورو در کشور

همدان (پانا) - معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در جمع اصحاب رسانه همدان در محل شرکت شهرک های صنعتی استان همدان با بیان این که 7 خوشه صنعتی کسب و کار در کشور شناسایی شده است، از شناسایی 433 خوشه صنعتی خبر داد که 94 خوشه صنعتی به اتمام رسیده و 31 خوشه در دست اجرا است.

کد مطلب: ۸۹۲۳۵۰
لینک کوتاه کپی شد
سرمایه‌گذاری 475 میلیون یورو در کشور

فتحعلی محمدزاده گفت: 16 سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی به مبلغ 475 میلیون یورو انجام شده است که از این تعداد 5 سرمایه‌گذاری در استان همدان صورت گرفته است.
او به ایجاد تصفیه‌خانه در شهرک‌های صنعتی واجد شرایط اشاره کرد و گفت: 229 مدول تصفیه خانه در 202 شهرک صنعتی کشور راه اندازی شده است.
معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به اهمیت و تأثیر تصفیه خانه در شهرک‌های صنعتی اشاره کرد و گفت: به کمک 202 تصفیه خانه‌ای که در شهرک‌های صنعتی ایجاد شده 775 متر مکعب فاضلاب تصفیه می شود.
محمدزاده با بیان این که در دو بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به شهرک‌های صنعتی خدمات رسانی می‌کنیم، گفت: در بخش سخت‌افزاری 9 هزار و 43 مگاوات برق تأمین شده و 15 هزار لیتر آب در ثانیه در اختیار آن‌ها قرار داده شده است.
او با تأکید بر این که ۹۸۲ شهرک و ناحیه صنعتی و منطقه ویژه در کشور وجود دارد، بیان کرد: در کشور ۱۴۳ هزار هکتار اراضی شهرک های صنعتی وجود دارد که ۸۵ هزار هکتار وارد فاز عملیاتی شده و ۳۸ هزار هکتار زمین صنعتی واگذار شده است.
محمدزاده به انتقال پساب فاضلاب به نیروگاه اشاره کرد و گفت: از میزان پساب انتقال یافته به نیروگاه، مقرر شده است، سه میلیون متر مکعب به منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد انتقال یابد که با یک مرحله تصفیه دیگر در جهان‌آباد مورد استفاده قرار گیرد.
او با تأکید بر این که در زمینه خصوصی سازی کارهای بزرگی در شرکت شهرک‌های صنعتی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: 266 شهرک به شرکت‌های خدماتی واگذار شده است که از این تعداد 8 شهرک در شهرستان همدان بوده است.
معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی با دعوت از تمام کارآفرینان و سرمایه‌گذاران برای ایجاد شهرک صنعتی خصوصی در استان ها، اظهار کرد: تا آذر ماه امسال 99 مجوز تأسیس شهرک و ناحیه صنعتی خصوصی در کشور صادر شده است که 57 مورد به بهره‌برداری رسیده است.
او در پایان اظهار داشت: در 10 ماهه امسال 18هزار و 979 فقره جواز تأسیس صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 16 هزار و 121 فقره بوده رشد 17 درصدی دارد.
همچنین در سال جاری 4844 پروانه بهره‌برداری صدور شده که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است و این در حالی است که سال گذشته 4626 پروانه بهره‌برداری صادر شده است.
فرحناز یادگاری- مریم پیری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار