مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) قم : با کیفیت ترین کمک های نقدی در کمیته امداد توسط قمی ها صورت گرفته است

قم (پانا) - مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) قم گفت با کیفیت ترین کمک های نقدی در کمیته امداد توسط قمی ها در سطح کشور محقق شده است.

کد مطلب: ۸۹۲۲۵۸
لینک کوتاه کپی شد

علی اکبر میر شکار مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) در نشست خبری که عصر دیروز در مصلی قدس قم محل نمایشگاه چهل سالگی انقلاب اسلامی برگزار شد با بیان اینکه کمیته امداد 22 روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی تأسیس شد، اظهار کرد: حضرت امام (ره) با همه دغدغه های ابتدای انقلاب، نگاهی جامع به رفع فقر و محرومیت داشتند و فرمودند: کمیته امداد مدد به کار و زندگی شرافتمندانه است.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان قم تصریح کرد: در اصل راهبرد اساسی کمیته امداد از بدو شروع فعالیتش بوده عمل به 3 شعار فوق بوده است که در این 40 سال به فضل الهی و کمک مردم عزیز از سراسر کشور برکات بسیار زیادی را کمیته امداد توانسته برای نیازمندان داشته باشد.
وی با بیان اینکه کمیته امداد در زمینه های مختلف توانسته نیازمندان را پوشش دهد به طوری که پس از یکی دو سال توانمند شده اند و اکنون خودشان حامی کمیته امداد هم هستند افزود: از سال 1374 بیش از 25 هزار ملیارد تومان وام اشتغال به مددجویان تقدیم شده است.
میر شکار افزود: در حوزه درمان بیش از 100 هزار نفر از سال 74 تا امروز از خدمت بیمه درمانی کمیته امداد بهره مند شدهاند.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی قم یکی از خدمات کمیته امداد در کمک به نیازمندان را ساخت و احداث مسکن خواند و خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه مسکن یکی از خدمات گرانقیمت است و برای نیازمندان تأمین آن سخت می باشد، کمیته امداد نیز همت خود را برای رفع این محرومیت قرار داده به طوری که در این چند سال 2620 واحد خریداری یا ساخت و تحویل نیازمندان شده است.
وی یاد آورد شد: در همین راستا نزدیک به 20 هزار نیازمند از خدمت تعمیر مسکن، احداث سرویس بهداشتی و حمام بهره مند شدند.
میر شکار بیان کرد: در طی سالهای گذشته بیش از 80 هزار فقره وام کارگشایی به خانوادههای تحت پوشش اعطا شده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی قم خدمات فرهنگی کمیته امداد ارائه را از نوع آموزشی و تربیتی دانست و افزود: دانش آموزان زیادی در این سالها هزینههای تأمین تحصیل را نداشتند که با کمک کمیته امداد توانستند ادامه تحصیل دهند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 4000 هزار دانش آموز و 700 دانشجو از خدمات کمیته امداد استفاده می کنند خاطر نشان کرد: در حوزه دانش آموزی 185 هزار نفر دانش آموز در طی این سالها از خدمات کمیته امداد بهره مند شده اند.
میر شکار گفت: در ده ماهه نخست سال جاری بیش از 20 هزار و 300 خانوار در استان قم به صورت مسمتر از خدمات کمیته امداد بهره مند و مستمری ماهیانه دریافت می کنند.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی افزود: 3.2 درصد جمعیت استان که حدود 41 هزار نفر را تشکیل می دهند تحت پوشش کمیته امداد هستند.
وی با بیان اینکه بیش از 1817 یتیم توسط 17600 حامی ماهیانه 321 هزار تومان بهره مند شده اند یاد آور شد: دریافتی ایتام قم در ماه بالاترین از سرانه کشور است.
میر شکار گفت: بیش از 700 نفر از دانشجویان تحت حمایت کمیته از کمک هزینه تحصیلی و شهریه و 3700 نفر دانش آموز از خدمات تحصیلی بهره مند شده اند.

مدیر کل کمیته امداد قم گفت: 20 میلیارد تومان اعتبار بانکی تا 15 بهمن ماه برای بیش از 934 نفر از نیازمندان مستعد اختصاص یافته که از منابع بانکی وام گرفتند و اشتغال خانگی یا اشتغال کوچک برای آنها ایجاد و با معرفی بازار مصرف با خطای بسیار کم به نتیجه در جهت خودکفایی این عزیزان به نتیجه رسیده ایم.

وی با بیان اینکه بیش از 35 میلیارد تومان از در آمد کمیته امداد در سال جاری از منابع مردمی بوده است تصریح کرد: کل خدماتی که به صورت مستقیم به مدد جویان دادیم 96 میلیارد و 500 میلیون تومان بوده که 61 میلیارد آن دولتی و ما بقی کمک های مردمی بوده به طوری که هر مدد جوی قمی در این 10 ماه بی از 2 میلیون 359 هزار تومان خدمت دریافت کرده است.
میر شکار با بیان اینکه با کیفیتترین درآمد کشور با کسب 71 درصد از درآمدها به صورت نقدی در قم افزود: 51300 نفر مراجعه به کمیته داشتیم که با مشکلات اقتصادی به وجود آمده فعلی 51 و نیم درصد افزایش را شاهد هستیم که به لطف و فضل الهی و با کمک مردم سعی بر این داریم که یک نفر هم بدون رفع حاجت از مجموعه کمیته امداد خارج نشود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار