مدیرکل آموزش و پرورش استان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان:

سازمان دانش آموزی ثمره انقلاب اسلامی است

کرمان(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه فضاهای آموزشی شهر کرمان مناسب نیست و حدود ۷۰ درصد مدارس ایمن نیستند، گفت: با کمبود شدید فضای آموزشی روبه‌رو هستیم و در ایام جشن چهل سالگی پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ۸۰ پروژه عمرانی در آموزش و پرورش استان کرمان کلنگ زنی و افتتاح می شود.

کد مطلب: ۸۹۲۲۴۵
لینک کوتاه کپی شد
سازمان دانش آموزی ثمره انقلاب اسلامی است

احمد اسکندری‌نسب در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان با بیان اینکه آموزش و پرورش استان کرمان گسترده‌ترین اداره آموزش و پرورش در کشور است، اظهار داشت: بیش از 45 هزار فرهنگی در 30 هزار کلاس درس در استان کرمان به 630 هزار دانش‌آموز کرمانی آموزش می‌دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه رویکرد ما در استان اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته است، افزود: در تهیه سند تحول بنیادین حدود 500 نفر از صاحب‌نظران حوزه و دانشگاه نقش داشتند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه در استان کرمان 35 هزار همکار پیشکسوت فرهنگی داریم که از سرمایه‌های تعلیم و تربیت هستند و بعد از بازنشستگی هم با ما همکاری دارند و نظرات آن ها در امر تعلیم و تربیت گرفته می‌شود، افزود: برخی از مدارس استان کرمان از موقوفات هستند و به‌دلیل کمبود اعتبارات نتوانستیم اجاره این موقوفات را به سازمان اوقاف پرداخت کنیم.

وی با اشاره به اینکه تغییر کاربری فضاهای آموزشی به تجاری برای درآمدزایی و انتقال فضاهای آموزشی به بطن شهر را در دستور کار داریم، گفت: گروه سنی مورد هدف ما برای سوادآموزی میانگین سنی بین 10 تا 49 سالگی است و سوادآموزی در افراد بی‌سواد جامعه را به بخش خصوص واگذار کردیم و به سمت ریشه‌کنی بیسوادی در استان کرمان می‌رویم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، عنوان کرد: متاسفانه فرهنگ کشور به‌گونه است که در سرشماری انجام شده افرادی که دارای مدارک تحصیلی خود را بی‌سواد اعلام کردند تا شاید از مزایایی برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه فضاهای آموزشی شهر کرمان مناسب نیست و حدود 70 درصد مدارس ایمن نیستند گفت: در زلزله‌های سال قبل مجبور شدیم بعضی از مدارس را ادغام کنیم و مدارس در دو شیفت فعالیت می‌کنند و در دهه فجر سال جاری ۵۷ پروژه افتتاح و ۲۳ پروژه در آموزش و پرورش استان کلنگ زنی می شود.

اسکندری‌نسب ضمن تشکر از خبرگزاری پانا جهت حضور پرشور در تمامی برنامه ها خصوصا نمایشگاه دستاوردهای اداره کل آموزش وپرورش گفت:سازمان دانش آموزی و از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی است که در زمینه های مختلف آموزشهای فراوانی به دانش آموزان می دهد.

اسکندری نسب گفت:برگزاری اردوهای مختلف و برنامه های متنوع توسط سازمان دانش آموزی باعث ایجاد انگیزه در دانش آموزان شده است.

ی با بیان اینکه 24 مدرسه در استان توسط بنیاد قدس یا همان بنیاد آرشام سابق ساخته شده و تحویل آموزش و پرورش شده است و درآمد این بنیاد باید در آموزش و پرورش هزینه شود، گفت: هیئت مدیره آن توسط استانداری تعیین می‌شود و در نتیجه مدیرعامل بنیاد کارها را پیگیری می‌کند.

اسکندری‌نسب با اشاره به اینکه به دنبال برگشت املاک و اموال از این بنیاد به آموزش و پرورش هستیم و تاکنون شاهد حیف و میلی نبودیم، بیان کرد: 50 مدرسه شبانه‌روزی در استان کرمان داریم که حدود 5 هزار دانش‌آموز در این مدارس تحصیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه در سال جاری تجهیز مدارس شبانه‌روزی را در دستور کار قرار دادیم و خوشبختانه اقدامات خوبی انجام شده است، گفت: شناسنامه فنی مدارس تهیه شده است و به دستگاه‌های مربوطه اعلام می‌شود تا در جهت رفع نواقص آنها همکاری شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار