با حضور معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان زنجان؛

همایش کرسی های آزاد اندیشی در مدرسه شاهد امام حسین (ع) ناحیه دو برگزار شد

پانا(زنجان)-همایش کرسی های آزاد اندیشی با حضور محمود عباسی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان در مدرسه شاهد امام حسین (ع) ناحیه دو برگزار شد.

کد مطلب: ۸۹۲۱۹۹
لینک کوتاه کپی شد
همایش کرسی های آزاد اندیشی در مدرسه شاهد امام حسین (ع) ناحیه دو برگزار شد

در این مراسم محمود عباسی تقدیر ازحضور و زحمات مدیر ، معاونان و دانش آموزان آموزشگاه شاهد امام حسین (ع)، به بیان چرایی و دلایل پیروزی انقلاب اسلامی بر رژیم ستمگر طاغوت پرداخت .

عباسی ضمن اشاره مختصر به زندگینامه اولین دانش آموز شهید استان زنجان (شهید مرتضایی)، خطاب به دانش آموزان گفتند : شما دانش آموزان باید از این شهیدان الگو بگیرید که با فداکاری خود درخت انقلاب را آبیاری کردند .

وی گفت : قبل از وقوع انقلاب در دوران پهلوی استان زنجان بیشتر از سایر مناطق کشور خان زده بود به عبارت دیگر بیشتر مناطق استان در دست خان ها بود و توسط آنها اداره می شد روستاها به لحاظ عمران و آبادانی در فقر به سر می بردند و فقط امکانات مختصری در کلان شهر ها وجود داشت.

عباسی افزود :در آن زمان چون نظام ارباب رعیتی حاکم بود حریم و حرمت افراد رعایت نمی شد و اگر کشاوز گندم خود را درو می کرد حق نداشت تا زمانی که مباشر ارباب برسد آن را خرمن و استفاده کند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان زنجان، با بیان خاطراتی از ظلم های برخی اربابان ظالم در حق مردم ستم و شقاوت اربابان و نظام ارباب رعیتی را به تصویر کشیدند و یکی از مهمترین دستاورد های انقلاب را بر انداختن نظام ارباب رعیتی و حرمت نهادن به انسان ها اعلام کرد و افزود: یکی از آموزه های دین اسلام و مکتب علوی این است که انسان صرفنظر از رنگ ،نژاد و مذهب حرمت دارد .

عباسی گفت : زمانی که امام(ره )در سال 1342 مبارزه علنی را شروع کرد تئوری حکومت اسلامی را مطرح کرد و حکومتی را ترسیم می کرد در آن تمام اجزای حکومت در خدمت مردم باشد.

عباسی با اشاره به علل ایجابی انقلاب اسلامی افزود : از سال 42 تا سال 57 و پیروزی انقلاب اسلامی حدود 15 سال طول کشید که این مبارزات چند ویژگی ایجابی داشت اولا رهبری هوشمندانه امام (ره) در مبارزات دوم مبارزات امام (ره) شمولیت داشت و مردمی بود و تمام اقشار جامعه از دانش آموزان گرفته تا دانشجویان ، معلمان ، کسبه و بازاری و سالخوردگان در این انقلاب شرکت داشتند سوم اینکه مردم با رهبری و راس هرم فاصله نداشتند چهارم اینکه امام (ره) در جامعه مقبولیت و مشروعیت داشت و همه اقشار جامعه مطیع اوامر رهبری بودند.

عباسی با برشمردن علل موجبه انقلاب به علل مقبیه اشاره نمود و ادامه داد : برای اینکه انقلاب ما پا برجا باقی بماند باید علت هاو ویژگی های ایجادو بقای انقلاب همیشه مد نظر باشد تا انشالله انقلاب اسلامی متصل به انقلاب جهانی امام زمان (عج) شود .

وی در بخش دیگری از سخنان خود در جمع دانش آموزان آموزشگاه شاهد ناحیه دو زنجان به تئوری فوکویاما و پایان تاریخ اشاره ای داشت و گفت : طبق نظر فوکویاما در پایان تاریخ تمام جوامع به سمت لیبرالیسم سوق داده می شوند اما در نظر و بینش تشیع در پایان دنیا امام مهدی موعود ظهور وجامعه ای را ایجاد خواهد کرد که در آن دین ، اخلاق ، اقتصاد ، انسانیت حاکم باشد و ما به عنوان شیعیان و رهروان آن امام باید تمامی توانمان را برای آماده سازی شرایط ظهور آقا امام زمان (عج) بکار ببریم تا به جامعه آرمانی برسیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار