معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش:گروه آموزشی درس تفکر و سبک زندگی رتبه برتر کشور را کسب کرد

کرمانشاه (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمانشاه، از درخشش فرهنگیان خبر داد و افزود: گروه آموزشی درس تفکر و سبک زندگی، برای سومین سال متوالی رتبه برتر کشور را کسب کرد.

کد مطلب: ۸۹۲۰۹۴
لینک کوتاه کپی شد
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش:گروه آموزشی درس تفکر و سبک زندگی رتبه برتر کشور را کسب کرد

سید مجتبی موسوی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان با حضور در اتاق خبر روابط عمومی گفت: گروه آموزشی درس تفکر و سبک زندگی استان کرمانشاه برای سومین سال متوالی، موفق به کسب عنوان برتر در سطح کشور، از بین پنج استان برگزیده میان گروه‌های آموزشی درس تفکر و سبک زندگی کشور شد.

وی افزود: این گروه درسی طی سه سال گذشته موفق به شناسایی جایگاه درس تفکر و سبک زندگی در بین دبیران و مخاطبان گردیده و توانسته با ارائه تولید محتوای آموزشی، درسنامه‌های متعدد، برگزاری دوره‌های تخصصی توانمندسازی ویژه مدرسان این درس و ارائه بازخورد فعالیت‌های این گروه درسی به دبیرخانه کشوری گروه آموزشی درس تفکر و سبک زندگی، موفق به کسب این عنوان گردد.

موسوی ادامه داد: از جمله فعالیت‌های این گروه درسی، شناسایی همکاران علاقه‌مند به شرکت در جشنواره‌های الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی، تجارب برتر تربیتی و شرکت و حضور همکاران در جشنواره‌های نامبرده در مرحله کشوری بوده که نتایج این جشنواره‌ها، درخشش ده نفر از همکاران استان و کسب رتبه‌های اول تا چهارم کشوری در جشنواره‌های مذکور طی سال گذشته بوده‌است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان درباره فعالیت‌های گروه آموزشی درس تفکر و سبک زندگی تصریح کرد: جریان آموزش و پرورش در ماهیت نمی‌تواند از تفکّر و مهارت‌های آن جدا باشد. از این رو هر یک از عناوین درسی کتب تفکر و سبک زندگی در دوره اول متوسطه، علاوه بر انتقال دانش و ایجاد یادگیری‌های جدید، به پرورش جنبه‌هایی از تفکّر نیز می‌پردازند؛ امّا تفکّر و تعقّل چیزی بیش از انواع و جنبه‌های تفکّر است. وی افزود: وجود برنامه درسی‌ که به طور خاص به پرورش شایستگی‌های تفکّر و تعقّل بپردازد، ضرورت دارد که حوزه تربیت و یادگیری تفکر و حکمت، پاسخی به این نیاز است.

این مقام ﻣﺴﺅول آموزش و پرورش اظهار کرد: این حوزه به دنبال پرورش شایستگی‌های تفکّر و تعقّل بر اساس رویکرد فطرت‌گرایی توحیدی برای رسیدن به حکمت در عرصه نظر و عمل است. اهداف حوزه به طور عام، در بستر همه برنامه‌های درسی دوره‌های تحصیلی و به طور خاص، در درس‌های تفکر و پژوهش پایه ششم، تفکر و سبک زندگی پایه‌های هفتم و هشتم و تفکر و سواد رسانه‌ای پایه‌ی دهم پیگیری می‌شود.

وی ﺗﺄکید کرد: کلاس درس تفکر و سبک زندگی، مکانی برای طرح دغدغه «تفکر و سبک زندگی برای کودکان و نوجوانان» در قالب درس‌های گوناگون تفکر، پژوهش و مهارتی است و ما اعتقاد داریم این نگاه، بایستی در تمام دروس جاری باشد و تنها یک درس، متولی تحقق این مسأله نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار