اجرای طرح وارنیش فلوراید دانش آموزان دبستان علامه حلی 1 دوره اول

بیرجند (پانا) – مرحله اول طرح وارنیش فلوراید در راستای تحول سلامت دهان و دندان دانش آموزان و طرح تحول سلامت کشور در دبستان هیأت امنایی پسرانه علامه حلی 1 دوره اول ، پس از ارسال اطلاعیه جامع برای خانواده ها و اخذ رضایت نامه کتبی، توسط کارشناسان مرکز بهداشت بیرجند انجام شد.

کد مطلب: ۸۹۲۰۳۶
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح وارنیش فلوراید دانش آموزان دبستان علامه حلی 1 دوره اول

علیرضا بنی اسدی،مدیر دبستان علامه حلی 1 دوره اول شهرستان بیرجند گفت : سلامت دهان و دندان بخش مهمی از سلامت عمومی است که در کیفیت زندگی افراد به ویژه کودکان نقش چشمگیری دارد ولی در کشور ما به دلیل عدم توجه کافی والدین و کودکان به این امر، میزان پوسیدگی دندان ها بالا رفته است .
او افزود : استفاده از روش های پیشگیرانه از پوسیدگی دندانی به طور یقین می تواند از هزینه های گزاف درمان های دندانپزشکی و عواقب از دست دادن دندان های شیری و دائمی در سنین پایین جلوگیری نماید .
بنی اسدی با تأکید به این نکته ، که فلورایدتراپی در کاهش پوسیدگی دندانی بسیار مؤثر است ، تصریح کرد : وارنیش فلوراید مایعی غلیظ ، چسبنده و حاوی فلوراید است که استفاده از آن آسان ، بدون درد و ناراحتی و بدون نیاز به بی حسی بوده و به راحتی توسط برس های یک بار مصرف بر روی دندان های کودک مالیده می شود و یک تجربه دندانپزشکی خوشایند برای کودک محسوب می شود .
مدیر دبستان علامه حلی دوره اول اظهار داشت : در دبستان علامه حلی 1 دوره اول 125 دانش آموز پایه های اول تا سوم مورد ارزیابی سلامت دهان و دندان قرار گرفتند .
او تصریح کرد : طرح وارنیش فلوراید طی دو مرحله در مدارس انجام می شود که مرحله دوم اجرای این طرح در مدرسه ، بعد از ایام نوروز 98 خواهد بود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار