رئیس قوه قضاییه:

بیش از 16 میلیون پرونده در دستگاه قضایی رسیدگی می شود

تهران (پانا) - رئیس قوه قضاییه گفت: امروز بیش از 16 میلیون پرونده در دستگاه قضایی رسیدگی می‌شود که عدالت با شاخصه‌های خود، در همین موارد تجلی پیدا می‌کند.

کد مطلب: ۸۹۱۹۹۱
لینک کوتاه کپی شد
بیش از 16 میلیون پرونده در دستگاه قضایی رسیدگی می شود

به گزارش قوه قضاییه، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی روز سه شنبه در مراسم تجدید میثاق مسئولان عالی قضایی با آرمان‌های امام راحل (ره) افزود: اگر دستگاه قضایی نبود که متولی این رسیدگی‌ها باشد و منابع انسانی و نیرو‌های دستگاه قضایی نبودند، مسلما تحقق بخشی از عدالت که مربوط به دستگاه قضایی می‌شود، بر زمین می‌ماند.
رئیس قوه قضاییه گفت: به لحاظ امور دیگری که مربوط به دستگاه قضایی است مثل اقدامات سازمان‌های تابعه همچون دیوان عدالت اداری، سازمان بازرسی کل کشور، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور شاهد توسعه فوق العاده عظیم هستیم.

* توسعه عدالت در بخش قضایی با تکامل منابع انسانی قوه قضاییه قابل تحقق است
آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه قوه قضاییه بخشی تاثیرگذار از نظام جمهوری اسلامی است، گفت: تحقق عدالت در نظام جمهوری اسلامی با تکامل منابع انسانی قوه قضاییه در بخش قضایی قابل تحقق است.
وی با بیان اینکه قوه قضاییه بخشی از حاکمیت نظام جمهوری اسلامی و بخش تاثیرگذاری است، تصریح کرد: این نظام و بنای عظیم الهی که نظام یکتایی در زمانه ما است با معماری امام راحل (ره) به عنوان روش جدید در حکمرانی با همت ملت غیور ایران و خونفشانی شهدا، بنا نهاده شد که بخش‌های مختلف حاکمیتی در آن وجود دارد.
رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه قوه قضاییه جمهوری اسلامی از زمان تاسیس نظام جمهوری اسلامی در یک سیر تکاملی بوده است، اظهار داشت: ما این مسئله را با ارزیابی کمی و کیفی دستگاه قضایی می‌توانیم ثابت کنیم.
وی با بیان اینکه تعداد قضاتی که در قوه قضاییه در اول انقلاب مشغول به خدمت بوده‌اند با تعداد قضاتی که امروز مشغول به کار هستند قابل مقایسه نیست به ارزیابی این موضوع از نظر کمی اشاره و بیان کرد: در دورانی که خود بنده، دستگاه قضایی را تحویل گرفتم و در ده سال گذشته تعداد قضات بیش از 7 هزار نفر بود؛ اما با وجود اینکه حدود 4، 5 هزار قاضی از دستگاه قضایی به دلایلی از جمله بازنشستگی رفته‌اند؛ امروز 12 هزار قاضی در دستگاه قضایی مشغول به کار هستند و این در حالی است که جذب قاضی کار آسانی نیست و طی کردن مراحل جذب دشوار است.
وی در بخش دیگری از اظهاراتش افزود: در 40 سالگی انقلاب باید به پیشرفت‌های عظیمی که در این سال‌ها واقع شده است، توجه کنیم و خدمات و حسنات بسیاری که نظام جمهوری اسلامی ایران برای مردم این سرزمین داشته، نباید دستخوش تبلیغات سوء دشمنان قرار گیرد و سیاه نمایی‌هایی که ضد انقلاب بیرونی و گاهی متاسفانه در داخل انجام می‌شود، نباید این خدمات را بپوشاند.
رئیس قوه قضاییه گفت: امروز جوانان، دانشمندان و پزشکان ما همه در مسیر خودباوری کار‌های عظیمی کرده‌اند که سبب افتخار کشور است.
وی در رابطه با اهمیت حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن گفت: انتظار داریم که در یوم الله 22 بهمن ماه ان شاءالله مردم با حضور گسترده در راهپیمایی شکوهمند سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، توطئه‌های دشمن را خنثی کنند.
رئیس قوه قضاییه در رابطه با پیش شرط‌های جدید اتحادیه اروپا برای همکاری با ایران گفت: بر حسب گزارش‌ها گفته‌اند که آنها شرط گذاشته‌اند؛ اما ملت و دولت ما هیچگاه شرط گذاری این چنینی را نخواهد پذیرفت و آنها ملزم هستند که اگر بخواهند برجام را حفظ کنند به وظایف خود عمل کنند و نیاز به این پیش شرط‌ها نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار