آئین کلنگ زنی 5مدرسه خیر‌ساز روستایی در دیواندره برگزار شد

دیواندره(پانا) - با حضور معاون استاندار، مدیر کل سرپرستی شعب بانک ملی استان کردستان، فرماندار، امام جمعه و مدیر آموزش و پرورش شهرستان دیواندره و سایر مسئولین استانی و شهرستانی، آئین کلنگ زنی همزمان 5مدرسه خیر ساز روستایی با مجموع 7 کلاس درس برگزار شد.

کد مطلب: ۸۹۱۹۴۴
لینک کوتاه کپی شد
آئین کلنگ زنی  5مدرسه خیر‌ساز روستایی   در دیواندره برگزار شد

با حضور خوش اقبال معاون استاندار، یوسفی قیاسی مدیر کل سرپرستی شعب بانک ملی استان کردستان، فرماندار، امام جمعه و مدیر آموزش و پرورش شهرستان دیواندره و سایر مسئولین استانی و شهرستانی، آئین کلنگ زنی همزمان 5مدرسه خیر ساز روستایی با مجموع 7 کلاس درس برگزار شد.

خوش اقبال معاون سیاسی امنیتی استاندار استان کردستان ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و تقدیر از این خیرین نیک اندیش بخصوص بانک ملی جمهوری اسلامی ایران در خصوص احداث پروژه های خیر ساز عنوان کرد: کار خیر فی نفسه بسیار ارزشمند است؛ و حال اگر این کار خیر در زمینه تعلیم و تربیت باشد؛ اهمیت و ارزش آن دو چندان است؛ چون تعلیم و تربیت زمینه ساز رشد همه کشور و فرزندان آن هست؛ آنانی که باید فردای ایران اسلامی را بسازند و ادامه دهنده این راه باشند.

وی در ادامه سخنانش عنوان کرد: آثار تعلیم و تربیت همواره ماندگار است؛ چون تعلیم و تربیت زیر بنای جامعه برای توسعه و پیشرفت است؛ و اهمیت این موضوع بارها در قرآن کریم، احادیث و روایت های بزرگان دین به چشم می خورد.

خوش اقبال در این مراسم با بیان اینکه باید تمام آحاد جامعه بخصوص مسئولین آستین همت را بالا بزنند و نهایت تلاش خود را در راستای ارتقاء جامعه در تمامی ابعاد صرف نمایند اظهار داشت: این فعالیت های خیرخواهانه عامل پیشرفت و ترقی جامعه هست؛ چون دولت هم نیازمند حمایت شدن از طریق اینگونه فعالیت هاست؛ لذا وجود این خیرین نیک اندیش به عنوان یار و حامی دولت و ملت همواره مورد نیاز است.

عبدی مدیر آموزش و پرورش شهرستان دیواندره در آئین نمادین کلنگ زنی این مدارس که در دبیرستان دوره متوسطه اول روستای رشید آباد برگزار شد؛ ضمن گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر و تقدیر از زحمات ارزشمند خیرین بخصوص بانک ملی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: آموزش و پرورش محوری ترین نهاد اجتماعی است؛ که ریل توسعه و پیشرفت کل جامعه از آن می گذرد؛ لذا با توجه به حساسیت این دستگاه باید کاری کرد که این سیستم بدور از چالش و مشکل باشد؛ تا بتواند زمینه تحقق اهداف عالی را فراهم آورد.

وی در ادامه سخنانش گفت: یکی از چالش های بزرگی که آموزش و پرورش با آن روبرو است؛ مسئله فضاهای آموزشی است؛ که تا اکنون اقدامات ارزنده ای صورت گرفته است؛ ولی متاسفانه جوابگوی نیاز واقعی سیستم تعلیم و تربیت نیست؛ امروز در سایه حمایت دولت تدبیر و امید و همچنین خیرین ارجمند؛ موفق شده ایم؛ در شهرستان دیواندره بخشی از این مشکلات را کاهش و اقدامات ماندگاری را صورت دهیم.

مدیر آموزش و پرورش دیواندره همچنن با اشاره به احداث دبیرستان 3 کلاسه روستای رشید آباد با اعتباری بالغ بر سه میلیاردوپانصد میلیون ریال که حدوددومیلیارد ریال آن توسط بانک ملی تقبل شده است؛ در خصوص خدمات خیریه بانک ملی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: بانک ملی به عنوان بزرگترین بانک کشور و با دارا بودن 90سال سابقه مفید دارای نگاهی فراتر از یک بنگاه اقتصاده بوده و با ارائه خدمات و فعالیت های نیکوکارانه آثار بسیار ماندگاری را از خود در سطح جامعه به یادگار گذاشته، که شایسته تقدیر است.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به کلنگ زنی همزمان 4مدرسه روستایی دیگر و تقدیر از خیرین محترم این مدارس گفت: همزمان با دبیرستان 3کلاسه روستای رشید آباد که با کمک بانک ملی و اعتبارات اداره کل نوسازی مدارس استان کردستان احداث خواهد شد؛ 4 مدرسه دیگر نیز در روستاهای شجاع آباد، آق بلاق کوس عنبر، مران سفلی و علی آباد دوله ره ش توسط خیرین محترم بومی شهرستان دیواندره احداث خواهد شد؛ که جای قدر دانی دارد.

در این مراسم همچنین یوسفی قیاسی مدیر کل بانک ملی سرپرستی شعب استان کردستان هم به نیابت از این بانک و در سخنانی ضمن تقدیر از زحمات کلیه کسانی که آنان را در این مسیر همراهی نموده اند اظهار داشت: آنچه امروز ما داریم مدیون کسانی هستیم که قبلا برای ما زحمت کشیده بودند؛ لذا امروز ما باید تمام توان خود را بکار بگیریم؛ تا در هر صنف و شغلی هستیم؛ در صدد انجام امور خیر و صلاح جامعه باشیم؛ چون خیر و صلاح جامعه به خود فرد برمی گردد؛ و در نهایت زمینه ساز پیشرفت و ترقی آن در تمامی ابعاد خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت های نیکوکارانه بانک ملی استان کردستان با وجود تنگناهای موجود اظهار داشت: با توجه به وجود محدودیت در اعتبارات دولتی ما باید از ظرفیت های خیرین برای حل مشکلات موجود بخصوص در زمینه احداث مدارس استفاده لازم را ببریم؛ تا هم نسل آینده را در زمینه فضاهای آموزشی بی نیاز کرده و هم در زمینه رشد و توسعه همه جانبه جامعه گام برداشته باشیم.

وی در نهایت هدف بانک ملی را آماده نمودن زیر ساخت های توسعه در کشور با محوریت مناطق محروم برشمرد؛ که می تواند زمینه ساز تعالی جامعه در تمامی ابعاد باشد.

گفتنی است در پایان لوح های یادبودی به خیرین محترم اهداء گردید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار