پروژه پایاب سد خداآفرین در سال ۹۸ به بهره‌برداری می‌رسد

اردبیل (پانا) - رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل: پروژه پایاب سد خداآفرین تا کشت پاییزه سال ۹۸ به بهره‌برداری می‌رسد.

کد مطلب: ۸۹۱۹۲۷
لینک کوتاه کپی شد
پروژه پایاب سد خداآفرین در سال ۹۸ به بهره‌برداری می‌رسد

خلیل نیکشاد اظهار داشت: ناحیه عمرانی اول و دوم پروژه پایاب سد خداآفرین شامل 20 هزار هکتار آماده بهره‌برداری بوده و کل 36 هزار هکتار تا کشت پاییزه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد .

او بیان کرد: پایاب سد خداآفرین با هدف آبی کردن اراضی شمال استان اردبیل در حال ساخت بوده و از پروژه‌های بزرگ مرزی کشور است که می‌تواند تحول کلانی را در حوزه کشاورزی استان به دنبال داشته باشد .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه در وضعیت فعلی میزان کل تولیدات کشاورزی به همراه پسماند گیاهی 4.5 میلیون تن است، افزود: بهره‌برداری از این پروژه آبی سبب افزایش یک میلیون تن دیگر به تولیدات کشاورزی استان خواهد شد .

نیکشاد با تاکید بر اینکه تعداد بهره‌برداران پروژه 6 هزار خانوار است، گفت: این پروژه برای 10 هزار خانوار فرصت شغلی فراهم می‌سازد .

او با اشاره به استفاده از سیستم‌های منحصر به فرد آبیاری اظهار کرد: همه اراضی در قالب تعاونی تولید به بهره‌برداران واگذار می‌شود .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به بررسی واگذاری اراضی به کشت و صنعت های 100 تا 200 هکتاری تصریح کرد: الگوی کشت در این پروژه غلات و دانه‌های روغنی است و تحول قابل توجهی در بخش کشاورزی استان به دنبال خواهد داشت .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار