برگزاری مانور تشکیلاتی پیشتازان سازمان دانش آموزی با عنوان " یاوارن انقلاب، رهروان ولایت "

مشهد ( پانا) _ برگزاری مانور تشکیلاتی پیشتازان سازمان دانش آموزی با عنوان " یاوارن انقلاب، رهروان ولایت " صبح امروز با حضور مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی به میزبانی ناحیه یک مشهد برگزار شد .

کد مطلب: ۸۹۱۸۸۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مانور تشکیلاتی پیشتازان سازمان دانش آموزی با عنوان " یاوارن انقلاب، رهروان ولایت "

قاسمعلی خدابنده مدیرکل اموزش و پرورش خراسان رضوی در گفتگویی با مجری خبرنگار پانا در این همایش با بیان اینکه، درس خواندن مهم ترین وظیفه هر دانش اموزمی باشد گفت: حاضر شدن در کلاس درس و رعایت نظم و انضباط از اولین و مهم ترین وظایف دانش اموزان است، اما می بایست که در کنار مدرسه رفتن یکسری از فعالیت های جانبی نیز انجام شود .

وی گفت: در دوران انقلاب و همچنین در دوره 8 سال دفاع مقدس، دانش اموزان علاوه بر درس خواندن در جبهه ها و راهپیمایی ها به عنوان فعالیت های اجتماعی و سیاسی نیز حضور داشتند. امروزه، دانش اموزان ما می تواننددر کنار درس خواندن در تشکل های دانش اموزی نیز فعالیت کنند.

وی در رابطه با ویژگی های استان اظهار کرد: خراسان رضوی به دلیل وجود مرقد مطهر امام رضا ( ع) و حوزه های علمیه و حضور پر رنگ طلاب و روحانیان، از نظر بافت مذهبی و اعتقادی دارای اهمیت بسیار بالایی می باشد.

وی با بیان اینکه فرصت ها همانند ابر ها زود گذر هستند عنوان کرد: همه دانش اموزان خراسان رضوی به نوعی فرزندان من هستند و من شخصاً با موفقیت آنها شاد می شوم و با ناراحتی آنان دچار حزن و اندوه می شوم. دانش اموزان بایستی که از فرصت ها ، نهایت بهره را ببرند و همواره خود را برای حضور در اجتماع اماده کنند تا امید به خدا در آینده یک فرد موثر و مفید باشند .

اگر از فرصت های خود به درستی استفاده کنند ، اول از همه باعث سربلندی خود و خانواده می‌شوند و در مرحله بعد در جامعه نقشی مهم را ایفا خواهند کرد .

خدابنده با بیان اینکه وجود فساد در جامعه قبل ازپیروزی انقلاب عامل اصلی حضور مردم بود، ادامه داد: اتحاد و هم بستگی مردم و ایثار و گذشت انان در دوران دفاع مقدس ، واقعا وصف شدنی بود در آن زمان مردم ساده می زیستند و باهم بسیار صمیمی بودند، اگر در جامعه امروز ما آن روحیه هم بستگی و اتحاد و ایثارگری و اخلاص در بین مردم رواج یابد، قطعا بخش وسیعی از مشکلات اجتماعی حل خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار