قدیمی ترین های پیشکسوت فرهنگی در نیشابور تجلیل شدند

نیشابور ( پانا ) - در یک حرکت زیبا و نمادین در نیشابور، از 40 نفر از قدیمی ترین پیشکسوتان فرهنگی نیشابور در سالن اجتماعات دبیرستان فرزانگان تجلیل به عمل آمد.

کد مطلب: ۸۹۱۸۷۲
لینک کوتاه کپی شد
قدیمی ترین های پیشکسوت فرهنگی در نیشابور تجلیل شدند

آرام در را می گشایند و با حجب و حیای خاصی وارد سالن اجتماعات می شوند، قدم ها را آهسته برمی دارند، و وقتی پس از سالها دوستان قدیمی شان را می بینند ناخودآگاه چشم در چشم یکدیگر، سالها خاطرات را مرور می کنند و آهی از ته دل که افسوس " چقد زود دیر می شود "

چهره را غبار پیری گرفته است و رمق جسم کم شده ولی بارقه امید چیزی است که به وضوح در چشم ها دیده می شود. به هم که می رسند؛ هرکسی به گونه ای دلتنگی اش را بروز می دهد، یکی دستی بر شانه رفیقش می زند، آن یکی همکار قدیمی اش را به آغوش می کشد و دیگری اشک می ریزد و عکس یادگاری می گیرد.

راستی مگر فاصله اینها از هم چقدر بوده است که باید اینقدر دلتنگ هم باشند و سالها دوری را تحمل کنند.

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش نیشابور در جمع پیشکسوتان قدیمی، گفت: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب بر آن شدیم تا با همکاری کانون پیشکسوتان، 40 نفر از قدیمی ترین بازنشستگان متولد 1315 به قبل را تجلیل کنیم.

حسین مهرابادی افزود: این بزرگواران گنجینه های آموزش و پرورش هستند و من در مقابل این بزرگواران احساس شاگردی میکنم و آن چیزی که باعث ماندگاری این انسان های بزرگ شده است علم، ادب و اخلاق این مردان و زنان پیشکسوت بوده است.

وی ادامه داد: اینها ریشه و اصل ما هساند و بسیاری از شهدای انقلاب و دفاع مقدس شاگردان این بزرگواران بوده اند و این مردان مرد جاودانه هایی هستند که ریشه در اعماق دین و انقلاب دارند.

در ادامه ، نوروز که قدیمی ترین پیشکسوت فرهنگی خانم بود در جایگاه حاضر شد و با صدایی لرزان گفت: معلمی یعنی عاشقی کردن و معلم یعنی عاشق

معلم بلند اختری روشن است

که این خانه زو روشن و گلشن است

معلم چراغی است گیتی فروز...

پیشکسوت دیگری که از شاگردان نوروز بود به جایگاه رفت و دست او را بوسید و او را به آغوش کشید.

اجرای سرود گروهی، اجرای نوازندگی موسیقی سنتی، پخش نماهنگ، عکس یادگاری و دلدادگی و تجلیل از 40 پیشکسوت فرهنگی قدیمی از برنامه هایی بود که در این مراسم اجراء شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار