رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران

اجرای زیست شبانه نیازمند طرح جامع است

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران گفت اجرای زیست شبانه بدون طرح جامع به اصل رویکرد زیست شبانه لطمه می زند.

کد مطلب: ۸۹۱۸۵۲
لینک کوتاه کپی شد
اجرای زیست شبانه نیازمند طرح جامع است

محمد سالاری در جریان بررسی طرح الزام شهرداری تهران به برنامه‌ریزی درباره احیای زیست شبانه در شهر گفت: زیست شبانه یکی از مهم‌ترین رویکردهای حاکم بر جامعه شهری در دنیاست که متاسفانه ما در شهر تهران نتوانستیم از این ظرفیت ارزشمند استفاده کنیم.

سالاری ادامه داد: تحقق این موضوع نیاز به همکاری تمامی سازمان‌ها و نهادها از جمله نهادهای امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی و غیره در شهر دارد. در جلساتی که ما درباره زیست شبانه در کمیسیون داشتیم، جانشین اداره آگاهی شهر تهران نتایج مطالعات تطبیقی که درباره آثار شکل‌گیری زیست شبانه در سطح دنیا را انجام داده بودند ارائه کردند و معتقدند با اجرای این طرح امنیت در شهر تهران افزایش پیدا می‌کند.

وی در مخالفت با پیشنهاد یکی از اعضا مبنی بر اینکه این طرح قبل از ارائه لایحه از سوی شهرداری در برخی نقاط شهر به صورت پایلوت اجرا شود، اظهار کرد: اجرای این طرح در چند مکان محدود مثلا در چند میدان شهر بدون داشتن طرح جامع، به اصل رویکرد تحقق زیست شبانه در شهر تهران لطمه می‌زند. همانطور که دیدیم اخیرا در برخی از مناطق شهرداری یکسری اقدامات از جمله دکه زدن در پارک و معابر را شروع کردند که با ورود آقای حناچی خوشبختانه متوقف شد.

سالاری افزود: اکنون شرکت ساماندهی مشاغل و معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مطالعات جامعی را در این زمینه انجام داده‌اند و حتی شهر تهران هم آماده اجرای زیست شبانه است، بنابراین درخواست دارم شهرداری حداکثر تا سه ماه آینده لایحه مربوطه را به شورا ارائه کند.

در پایان این پیشنهاد به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار