در گفت‌وگو با پانا

مهناز افشار: بازی در نقش سرد و بی‌روح «مهتاب» برای آدم پرهیجانی مثل من سخت و چالشی بود

فیلم می‌خواهد بگوید باید عاشق باشی، شاید فردایی وجود نداشته باشد

تهران (پانا) – مهناز افشار از جذابیت نقش «مهتاب» در فیلم «ناگهان درخت» می‌گوید که در چالش با شخصیت پرهیجان این بازیگر قرار دارد.

کد مطلب: ۸۹۱۸۴۰
لینک کوتاه کپی شد
مهناز افشار: بازی در نقش  سرد و بی‌روح «مهتاب» برای آدم پرهیجانی مثل من سخت و چالشی بود

مهناز افشار یکی از بازیگران پرکار جشنواره فیلم فجر امسال است که با سه فیلم «آشفتگی»، «قسم» و «ناگهان درخت» در جشنواره حضور دارد، می‌گوید از میان این 3 فیلم، بازی‌اش در «ناگهان درخت» به کارگردانی صفی یزدانیان یکی از متفاوت‌ترین نقش‌هایی است که تا کنون بازی کرده است.

افشار که برای اکران این فیلم در سینمای رسانه حضور داشت، در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره تازه‌ترین اثر صفی یزدانیان گفت: یزدانیان فیلمسازی با فضای فکری خیلی خاص است. او تقلید نمی‌کند و سوار بر موج ایام نمی‌شود. در انتخاب این نقش برای من بیش از هرچیز شخصیت فردی صفی یزدانیان مهم بود.

وی ادامه داد: به نظر من یزدانیان نگاهی شاعرانه به موضوعات دارد و نکاتی در این فیلم بود که در عین سادگی مرا منقلب کرد.

بازیگر فیلم «ناگهان درخت» درباره کاراکتر «مهتاب» در فیلم گفت: برخلاف دنیای شاعرانه و پر از رنگ و گرمی فیلم «ناگهان درخت» شخصیت «مهتاب» سرد و بی‌روح است و همین تفاوت برای من جذابیت بسیاری داشت.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه خود من آدمی پراحساس و پرهیجان و پرهیاهو هستم، بازی در نقش شخصیت سرد و بی‌روح «مهتاب» سخت و چالشی بود و همین چالش عامل جذابیت فیلم برای من بود.

افشار درباره صحنه رویارویی مادر و فرهاد در فیلم «ناگهان درخت» گفت: این صحنه مرا منقلب کرد وقتی که این دو یکدیگر را «شما» خطاب می‌کنند. با خودم گفتم این روزها ما درباره هرچیزی حرف می‌زنیم جز احترام و عشق به خانواده. دوستی به من می‌گفت این فیلم ناامیدی را القا می‌کند؛ اما برداشت من این بود که فیلم می‌خواهد بگوید زندگی خیلی کوتاه است. باید عاشق باشی، خوب باشی، شاید فردایی وجود نداشته باشد!

بازیگر سینمای ایران در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره حواشی روز افتتاحیه جشنواره فیلم فجر گفت: در دنیایی که جوامع برای پیشرفت و توسعه بیشتر درحال رقابت هستند؛ پرداختن به موضوعات بی‌اهمیتی مثل احتمال تک‌خوانی یک زن به نظر من فقط ما را از پرداختن به نیازهای واقعی مردم و جامعه بازمی‌دارد. بپذیریم که در دنیا به اندازه جمعیت آدم‌ها سلیقه وجود دارد و اصرار نکنیم نظر و عقیده خودمان را به دیگران تحمیل کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار