نادر طالب‌زاده: فیلم‌هایی در جشنواره امسال داریم که در شان 40 سالگی انقلاب‌ هستند

تهران (پانا) - نادر طالب‌زاده کارگردان بر این باور است که در 40 سال اخیر سینمای ایران به تکامل رسیده است.

کد مطلب: ۸۹۱۸۳۸
لینک کوتاه کپی شد
نادر طالب‌زاده: فیلم‌هایی در جشنواره امسال داریم که در شان 40 سالگی انقلاب‌ هستند

به گزارش ستاد خبری خبری سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، طالب‌زاده که در جریان برگزاری سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در سینمای رسانه حضور یافته بود، در گفت‌وگوی کوتاهی دیدگاه خود را درباره سینمای ایران و جشنواره سی و هفتم بیان کرد.

این فیلمساز در گفت‌وگو با ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، در پاسخ به این سوال که سینمای ایران در چهل سالگی انقلاب اسلامی چقدر توانسته به اهداف انقلاب نزدیک شود گفت: «انصافا به خوب جایی رسیده‌ایم و من از بین این چند کاری که دیده‌ام همه در فرم و محتوا خوب بودند. در این چهل سال بدون هیچ اغراقی تکاملی در سینمای ایران اتفاق افتاده است.»

او اضافه کرد: «امسال کارهایی ساخته شده که هم سنگین هستند هم تکان دهنده، من فکر می‌کنم امسال مخاطب بعد از تماشای هر فیلمی به فکر فرو می‌رود و اثر تکانش می‌دهد و همین نشان‌دهده این است که جشنواره امسال جشنواره پربار و خوبی است.»

جشنواره فیلم فجر یکی از مهمترین اتفاقات سینمایی است، طالب‌زاده در پاسخ به این سوال که برگزاری این جشنوراه چقدر توانسته حال و هوای انقلاب و دهه فجر را زنده نگه دارد گفت: «جشنواره فیلم فجر به معنای واقعی جشنواره است، مدتی که در پردیس سینمایی ملت بودیم رفت و آمد و شور و حال زیاد بود و این نشان از استقبال از جشنواره است.»

این کارگردان در ادامه صحبت‌هایش گفت: «ایران هم کشور مخلصی است و هم کشوری پر از مشکلات، ولی در فجر و سینمای فجر که یک جور آینه از وضع جامعه و خلاقیت جوان‌ها است حس می‌شود که اتفاقات مهمی افتاده است. در واقع ایران است که در غرب همه چیز را بهم ریخت، از اول انقلاب اول آمریکا را بهم ریخت و آنها برای مقابه با جمهوری اسلامی کارهای بسیار و خرج‌های زیادی برای خاموش کردن ایران کردند. در جشنواره امسال فیلم‌هایی جدی داریم که در شان چهلمین سال انقلاب‌اند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار